Izvorni znanstveni članak
Vjeroučitelj i vrednote hrvatskoga društva
Špiro Marasović
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Autor u ovom članku istražuje kako izgleda zadaća integriranja vjere u suvremeno hrvatsko društvo gledana s pozicija vjeroučitelja u školi. Da bi se približio poželjnom odgovoru, on u prvom dijelu članka najprije iznosi klasične nesporazume između Crkve i demokratskoga društva, odnosno Crkve i liberalnih vrijednosti na kojima to društvo i funkcionira. Ukazavši na rješenje problema s Drugim vatikanskim saborom, autor zatim analizira stvarne i formalne vrednote hrvatskoga društva, a u trećem dijelu s tim vrednotama konfrontira osobu i poslanje vjeroučitelja u školi. Zaključak koji se upravo na temelju takvoga metodološkog postupka nametnuo u ovom članku ukazuje ne samo na to da je do sada integracija vjere u hrvatsku društvenu kulturu izostala, nego da se na njoj ozbiljnije još uvijek i ne radi. Razlozi tome su: nedovoljno razvijena demokratska svijest i demokratska praksa u društvu općenito; previše klerikalizirana Crkva, zbog čega crkvene udruge kao integralni dio civilnoga društva nisu društveno djelotvorne; natprosječna zastupljenost autoritarne svijesti među studentima teologije i katehetike, a to onda znači i vjeroučitelja; izostanak konkretne, svjedočke župne potpore u vjeroučiteljevu odgoju za socijalnu kompetentnost vjeroučenika, što je opet dijelom posljedica nedostatka interesa kleričkoga sloja Crkve u Hrvatskoj za ovu problematiku. Prema tome, "kognitivni stres", o kojem je riječ u uvodnom dijelu, kronična je bolest u nas, ne samo kod vjeroučenika nego i kod vjeroučitelja.
Ključne riječi
demokracija; liberalizam; ljudska prava; vrednota; vjeroučitelj; župna zajednica; svjedočenje
Hrčak ID:
113150
URI
Datum izdavanja:
24.9.2008.
Posjeta: 1.537 *