Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Duhovnost vjeroučitelja

Jacques Schepens ; Philosophisch-Theologische Hochschule der Salesianer don Boscos, Theologische Fakultat, Benediktbeuern, Njemačka


Puni tekst: hrvatski pdf 123 Kb

str. 54-63

preuzimanja: 400

citiraj


Sažetak

Autor posebice ističe njemačko okruženje u kojem je članak nastao te poimanje školskog vjeronauka koje tamo prevladava. Schepens želi prikazati duhovnost kao sastavnicu vjeroučiteljeve profesionalnosti, a odgojno iskustvo kao mjesto u kojemu se rađa duhovnost.
Danas se s raznih strana ističe važnost vjeroučiteljeve duhovnosti. Autor duhovnost smješta u kršćansko okruženje i ističe kako je duhovnost povezana s iskustvom življenja kršćanske vjere. Duhovnost vjeroučitelja blisko je povezana s vršenjem njegove profesije u školskom okruženju. Kao zaposlenik škole, on ima specifičan odgojno-obrazovni zadatak. Po svojoj povezanosti s Crkvom, pozvan je i na kritičku solidarnost s Crkvom. Kao specifičan "pastoralni djelatnik", nastoji pomoći mladima da bliže i što sveobuhvatnije upoznaju kršćansku religiju. Kao teološki kompetentna osoba, pomaže mladima da u vjeri dobiju bolje motrište za svoj život. Stoga je pozvan gajiti osoban odnos prema kršćanskoj poruci. Danas to konkretno znači da je vjeroučitelj pozvan biti svjedok vjere u školskom okruženju, a ujedno i specifičan "prorok" i "pastir" koji pomaže učenicima na putu njihovoga osobnog razvoja i rasta njihove samostalnosti.

Ključne riječi

vjeroučiteljeva duhovnost; profesionalnost vjeroučitelja; vjeroučitelj-svjedok

Hrčak ID:

113758

URI

https://hrcak.srce.hr/113758

Datum izdavanja:

19.3.2007.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.391 *