Izvorni znanstveni članak
Duhovnost vjeroučitelja
Jacques Schepens
; Philosophisch-Theologische Hochschule der Salesianer don Boscos, Theologische Fakultat, Benediktbeuern, Njemačka
Sažetak
Autor posebice ističe njemačko okruženje u kojem je članak nastao te poimanje školskog vjeronauka koje tamo prevladava. Schepens želi prikazati duhovnost kao sastavnicu vjeroučiteljeve profesionalnosti, a odgojno iskustvo kao mjesto u kojemu se rađa duhovnost.
Danas se s raznih strana ističe važnost vjeroučiteljeve duhovnosti. Autor duhovnost smješta u kršćansko okruženje i ističe kako je duhovnost povezana s iskustvom življenja kršćanske vjere. Duhovnost vjeroučitelja blisko je povezana s vršenjem njegove profesije u školskom okruženju. Kao zaposlenik škole, on ima specifičan odgojno-obrazovni zadatak. Po svojoj povezanosti s Crkvom, pozvan je i na kritičku solidarnost s Crkvom. Kao specifičan "pastoralni djelatnik", nastoji pomoći mladima da bliže i što sveobuhvatnije upoznaju kršćansku religiju. Kao teološki kompetentna osoba, pomaže mladima da u vjeri dobiju bolje motrište za svoj život. Stoga je pozvan gajiti osoban odnos prema kršćanskoj poruci. Danas to konkretno znači da je vjeroučitelj pozvan biti svjedok vjere u školskom okruženju, a ujedno i specifičan "prorok" i "pastir" koji pomaže učenicima na putu njihovoga osobnog razvoja i rasta njihove samostalnosti.
Ključne riječi
vjeroučiteljeva duhovnost; profesionalnost vjeroučitelja; vjeroučitelj-svjedok
Hrčak ID:
113758
URI
Datum izdavanja:
19.3.2007.
Posjeta: 1.391 *