Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Doprinos katoličkog konfesionalnog opredjeljenja cjelovitom odgoju

Manuel Del Campo Guilarte ; Facultat de Teologia "San Dámaso", Madrid, Španjolska


Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb

str. 114-127

preuzimanja: 311

citiraj


Sažetak

Autor tumači zanimanje katoličkog školskog vjeronauka za odgoj učenika i za njihovu cjelovitu formaciju. Uz određeno nepovjerenje današnjeg društva prema katoličkom školskom vjeronauku uočavaju se i brojni izazovi u aktualnoj kulturu. Svojim zalaganjem za odgoj temeljnih čovjekovih vrednota i za smisao života, školski vjeronauk doprinosi postojanosti i sigurnosti. Korijen današnjih poteškoća autor uočava u ontološkom i antropološkom ograničenju suvremenog čovjeka pri čemu su istina, stvarnost, čovjek i sloboda podvrgnuti ljudskom razumu. Taj proces započinje početkom modernog doba s prosvjetiteljstvom i dalje se razvija u pozitivizmu, marksizmu, egzistencijalizmu, vitalizmu, subjektivizmu i relativizmu. Čovjek postaje neovisan o Bogu, a sebe uzdiže kao konačni i apsolutni temelj vrednota. To je antropologija bez Boga i Krista, dok se istinski humanizam utječe Bogu i traži ga. Odnos vjere i razuma ključ je i uporišna jezgra razvoja katoličkog školskog vjeronauka. Vjeroučitelji su pozvani promicati kritički dijalog sa suvremenom kulturom, slobodu razabiranja i odlučivanja, razvoj ispravnog razuma i ispravno formirane savjesti te humanizam koji proizlazi iz evanđelja, kako bi se potaknulo ponovno uspostavljanje jedinstva vjere i razuma. U tu svrhu autor iznosi nekoliko konkretnih prijedloga.

Ključne riječi

katolički školski vjeronauk; cjelovita formacija učenika; dijalog vjere i razuma; cjelovit odgoj učenika

Hrčak ID:

113808

URI

https://hrcak.srce.hr/113808

Datum izdavanja:

20.6.2005.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.087 *