Izvorni znanstveni članak
Škola u službi integralnog odgoja učenika
Lucila Zovak
; Đakovo, Hrvatska
Sažetak
Članak se bavi odgojnom dimenzijom škole. Potreba za nadilaženjem školske formacije svedene samo na obrazovanje proizlazi iz analize školskih reformi u vrijeme komunizma.
U drugom dijelu se ističe da škola ne smije biti u funkciji ideološkog aparata, nego mora formirati izvan i iznad svake ideologije. Odgojni ideal joj mora biti čovjek, moralna i zrela osobnost, u svim dimenzijama svoje čovječnosti.
U trećem su dijelu predstavljene dvije različite interpretacije laičnosti škole: marksistička laicizacija škole te laičnost škole u demokratskom smislu. Marksistička laicizacija škole ima za posljedicu kriva tumačenja koja se u nas još mogu čuti: stoga se nastoji dati ispravno tumačenje laičnosti škole.
Cjelokupno promišljanje uloge i zadaća škole dovodi do zaključnog dijela u kojemu je moguće konstatirati da se i doprinos vjerskog odgoja odnosi upravo na formaciju osobnosti. Temeljna briga vjerskoga odgoja nije u opiranju ideologijama, nego u ulasku u dijalog s čovjekom, prihvaćajući i pomažući mu riješiti temeljna pitanja koja se odnose na smisao njegova života.
Ključne riječi
odgoj; obrazovanje; vrijednosti; ideologija; vjeronauk
Hrčak ID:
113851
URI
Datum izdavanja:
18.3.2004.
Posjeta: 1.361 *