Izvorni znanstveni članak
Metoda u vjeronaučnoj nastavi u službi pedagogije vjere
Ana Thea Filipović
orcid.org/0000-0002-0119-1940
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom se članku ponajprije propituje i elaborira odnos između milosnog karaktera vjere, metodičkih aranžmana i čovjekove slobode u procesima religioznog i vjerskog odgoja i obrazovanja. Potom se tumači o kakvu je odgoju i učenju vjere riječ u vjeronaučnoj nastavi te se iznose kriteriji kojima se treba voditi izbor i primjena metoda u toj nastavi. Ti su kriteriji: primjerenost vjeronaučnim ciljevima i sadržajima, primjerenost učeniku i nastavniku te primjerenost nastavnoj situaciji. Dosljedno tome, u članku se tematizira odnos između metoda i ciljeva te metoda i sadržaja vjeronauka, govori se o nužnosti promicanja učenikove i nastavnikove metodičke kompetencije te ukazuje na međuovisnost metoda i pojedinih nastavnih situacija.
Ključne riječi
metoda; metoda u vjeronaučnoj nastavi; religiozni odgoj; učenje vjere; pedagogija vjere; metodička kompetencija; ciljevi vjeronauka; sadržaj i metoda
Hrčak ID:
113857
URI
Datum izdavanja:
22.12.2003.
Posjeta: 1.689 *