Skip to the main content

Review article

Motivacija u nastavi vjeronauka

Dajna Jogan Linić ; Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 500 Kb

page 44-55

downloads: 1.547

cite


Abstract

Motivacija u nastavnom procesu zauzima značajno mjesto. U prvom dijelu predavanja ukratko se iznose stavovi i mišljenja didaktičara o motivaciji kao fazi nastavnog procesa. Kako o osmišljenoj i prikladnoj motivaciji ovisi sva daljnja komunikacija te krajnji uspjeh i zadovoljstvo, nadalje su opisani kriteriji i zakonitosti koje treba poštivati prilikom odabira motivacije. Osvjetljavajući pojedine elemente motivacije, naslućujemo dinamičnost i složenost nastavnog procesa, tako da možemo govoriti o mikrostrukturi i mikroelementima motivacije unutar nastavnog procesa.
Brojne su motivacije koje vjeroučitelji koriste pa se nadalje iznosi paleta raznih motivacija ili motivacijskih modela koji se najčešće koriste u nastavi vjeronauka. Spominju se i pogreške koje su moguće prilikom pripremanja učenika.
U drugom dijelu su prikazani rezultati istraživanja motivacije u Osnovnoj školi "Vladimir Gortan" te zaključci sa županijskog stručnog aktiva nakon upitnika i zanimljive rasprave na temelju članka dr. Milana Šimunovića "Vjeronauk – opterećenje ili rasterećenje učenika?!".
Cilj predavanja je potaknuti da razmišljamo o motivaciji, te da je ugradimo u svoj život i u svoje nastavne satove držeći se uvijek načela "vjernosti Bogu i čovjeku".

Keywords

motivacija; nastavni proces; kriteriji; motivacijski modeli; ljubav

Hrčak ID:

113880

URI

https://hrcak.srce.hr/113880

Publication date:

19.3.2003.

Article data in other languages: german

Visits: 2.662 *