Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ispitivanje povezanosti značajki poduzeća i korištenja bankovnih savjetodavnih usluga - anketa na uzorku hrvatskih poduzeća

Ksenija Dumičić


Puni tekst: hrvatski pdf 425 Kb

str. 271-294

preuzimanja: 1.231

citiraj


Sažetak

Moderna poduzeća izložena su brojnim izazovima, koji variraju od strateških pitanja pa sve do upravljanja financijskim rizicima. Kako bi se poduzeća mogla efikasnije boriti s navedenim problemima, potrebne su im usluge financijskog savjetovanja, koje u posljednje vrijeme pružaju hrvatske banke. Cilj rada je, primjenom odgovarajućih statističkih metoda, istražiti u kojoj mjeri se hrvatska poduzeća koriste uslugama financijskog savjetovanja u bankama, te ima li korištenje usluga financijskog savjetovanja utjecaja na uspješnost poduzeća. Kako bi se dobio odgovor na istraživačka pitanja provedeno je originalno anketno istraživanje na uzorku hrvatskih poduzeća. Otkrivene su nove spoznaje koje ukazuju da korištenje usluge financijskog savjetovanja pridonosi uspješnosti poduzeća, mjerenoj u terminima veličine ukupnog prihoda, financijske situacije u poduzeću (likvidnosti) i veličine tržišta koju poduzeće pokriva. Ovim istraživanjem je utvrđeno da jedino sustavno informiranje i proaktivno praćenje novosti na financijskom tržištu može osigurati napredak poduzeća u turbulentnim vremenima domaćih promjena i globalizacije tržišta.

Ključne riječi

Anketno istraživanje na uzorku poduzeća; procjena parametra; -kvadrat test neovisnosti obilježja; t-test razlike aritmetičkih sredina; bankarsko savjetovanje za poduzeća

Hrčak ID:

10973

URI

https://hrcak.srce.hr/10973

Datum izdavanja:

1.12.2006.

Posjeta: 2.071 *