Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.08.2.2013.08

PEDAGOŠKI POTENCIJAL ALGORITAMSKE VIZUALIZACIJE U NASTAVI INFORMATIKE

Ivica Boljat orcid id orcid.org/0000-0002-9410-418X ; Prirodoslovno-matematički fakultet Split
Ivana Pletikosa - Grgić ; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Split


Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb

str. 110-117

preuzimanja: 911

citiraj


Sažetak

Prema konstruktivističkoj teoriji, vizualizacija pomaže učenicima u stvaranju vlastitog mentalnog modela. Ne bismo joj trebali namijeniti ulogu pomoćnog sredstva kojim nastavnik preslikava mentalni model iz svoje glave u glavu učenika principom epistemološke vjernosti. Učinkovita upotreba novih obrazovnih tehnologija mora uzeti u obzir teoriju multimedijalnog dizajna temeljenu na istraživanjima kako studenti uče. Ipak, odlučujući faktor za učinkovitost vizualizacije nije atraktivnost korištenog alata već način i stupanj uključenja učenika u razine aktivnosti koje su više od samog gledanja. Iako nastavnici dobrobiti vizualizacije smatraju značajnima, nedovoljno je koriste.
To se ne može objasniti samo naporom potrebnim za traženje i učenje dobrih primjera i potrebnom prilagodbom vizualizacije predavačkom pristupu i sadržaju podučavanja. Objašnjenje može biti i u mogućoj želji nastavnika da zadrže svoju poziciju autoriteta.

Ključne riječi

algoritmi; animacija; pedagogija; vizualizacija

Hrčak ID:

114295

URI

https://hrcak.srce.hr/114295

Datum izdavanja:

2.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.313 *