Prethodno priopćenje
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi
Jelena Kuzijev
; OŠ Ljudevita Modeca, Križevci
Tomislav Topolovčan
orcid.org/0009-0005-8813-9465
; Učiteljski fakultet; Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska
obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju
učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju
slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.
Ključne riječi
faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji
Hrčak ID:
116177
URI
Datum izdavanja:
25.12.2013.
Posjeta: 3.938 *