Pregledni rad
UTJECAJ MARKETINŠKOG MIKSA NA POTRAŽNJU PROIZVODA GRAĐEVINSKOG MATERIJALA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Marija Radman
orcid.org/0000-0002-8268-6995
; Veleučilište VERN'
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
; Veleučilište VERN'
Sažetak
Građevinska industrija igra značajnu ulogu u nacionalnoj ekonomiji. Kao u većini zemalja u okruženju, hrvatski ekonomski razvoj u posljednja dva desetljeća uveliko je ovisio o građevinskoj industriji. Međutim, pod pritiskom globalne financijske krize, u Hrvatskoj stopa nezaposlenosti raste, a osobni dohodci padaju što rezultira smanjenjem kupovne moći. Takav trend utječe na pad potražnje građevinskog materijala što zahtijeva nove marketinške perspektive i strateške opcije kako bi se povećala potražnja građevinskog materijala. Značajan problem predstavlja nedovoljno razumijevanje snage marketinškog miksa od strane korporativnih donositelja odluka koji upravljaju poduzećima građevinskog materijala (proizvođači i trgovci), te se stoga većinom fokusiraju na promociju, a zanemaruju ekološku dimenziju, dizajn, cijenu i distribuciju proizvoda građevinskog materija. Glavni cilj rada je istražiti uzroke nedovoljnog razumijevanja i korištenja snaga marketinškog miksa te predložiti marketinško rješenje za povećanje potražnje proizvoda građevinskog materijala u Republici Hrvatskoj. U svrhu ostvarivanja glavnog cilja, kvantitativne i kvalitativne metode bit će korištene. Relevantni podaci bit će prikupljeni iz dva ključna izvora: primarni (ankete i intervjui) i sekundarni (stručna i znanstvena literartura te javno dostupni podaci iz građevinske industrije). Rezultati empirijskog istraživanja upućuju na marketinške akcije koje doprinose povećanju potražnje građevinskog materijala na tržištu Republike Hrvatske. S obzirom na trenutačne makroekonomske uvjete (ograničena sredstva za marketing aktivnosti), zeleni marketing i gerilski marketing prikladni su marketinški alati za promociju tržišta građevinskog materijala, čija praktična primjena omogućava opstanak u turbulentnom poslovnom okruženju i dobar temelj za rast i razvoj kada globalna financijska kriza završi.
Ključne riječi
marketinški miks; građevinska industrija; ponuda i potražnja; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
116286
URI
Datum izdavanja:
20.6.2013.
Posjeta: 3.288 *