Izvorni znanstveni članak
Model optimalnoga web okruženja za e-marketing vjerskih organizacija u Republici Hrvatskoj
Stojanka Dukić
Branimir Dukić
Ivan Ružić
Sažetak
Iako su vjerske organizacije po prirodi konzervativne, ni one nisu imune na promjene koje potiče informacijsko-komunikacijska tehnologija. Sukladno tome, može se konstatirati kako sve vjerske organizacije,
bez obzira jesu li one liberalnije u svome odnosu prema promjenama ili su pak konzervativnije, s više ili
manje uspjeha koriste informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, odnosno komunikacijski kanal koji ona
oblikuje. Vjerskim je organizacijama, kao i svim drugim organizacijama, na raspolaganju čitav niz komunikacijskih kanala koje oblikuje globalni mrežni internetski sustav. Vjerojatno je web najrasprostranjeniji i
najpopularniji komunikacijski kanal koji je na raspolaganju internetskim korisnicima. Web, ne samo da je
komunikacijski kanal, on je u današnjim uvjetima prerastao u virtualni prostor, koji se u svome evolucijskom procesu iz prezentacijskoga sredstva preobličio u globalnu društvenu mrežu. Izgradnja web okruženja
često je prepuštena stručnjacima kao što su web dizajneri i programeri sustava web stranica, koji svoju pozornost usredotočuju na izgled i funkcionalnost web mjesta, no ne bave se i misijom i ciljevima web mjesta
vjerske organizacije za koju se razvija web sustav. Posebice se zaboravlja na važnost marketinškoga pristupa,
odnosno na nužnost zadovoljavanja potreba vjernika – korisnika „usluga“ vjerskih organizacija. Kako bi se
u formalnom i sadržajnom smislu optimalno kreiralo web okruženje vjerskih organizacija, posebice onih u
Republici Hrvatskoj, potrebno je sustavno, odnosno modelski pristupiti rješavanju ovoga problema. Iz toga
je razloga provedeno istraživanje i definiran model optimalnoga web okruženja za e-marketing vjerskih
organizacija u Republici Hrvatskoj.
Ključne riječi
e-marketing; vjerske organizacije; informacijsko-komunikacijska tehnologija; e-marketing vjerske organizacije; web okruženje
Hrčak ID:
116349
URI
Datum izdavanja:
31.12.2013.
Posjeta: 1.849 *