Pregledni rad
Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja
Renata Marinković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb
str. 341-349
preuzimanja: 594
citiraj
APA 6th Edition
Marinković, R. (2011). Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 341-349. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
MLA 8th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
Harvard
Marinković, R. (2011). 'Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 341-349. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Marinković R. Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 27.12.2024.];8(2):341-349. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
IEEE
R. Marinković, "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 341-349, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 116 Kb
str. 350-350
preuzimanja: 262
citiraj
APA 6th Edition
Marinković, R. (2011). Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 341-349. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
MLA 8th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
Harvard
Marinković, R. (2011). 'Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 341-349. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Marinković R. Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 27.12.2024.];8(2):341-349. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
IEEE
R. Marinković, "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 341-349, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 114 Kb
str. 351-351
preuzimanja: 209
citiraj
APA 6th Edition
Marinković, R. (2011). Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 341-349. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
MLA 8th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Marinković, Renata. "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 341-349. https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
Harvard
Marinković, R. (2011). 'Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 341-349. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Marinković R. Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 27.12.2024.];8(2):341-349. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670
IEEE
R. Marinković, "Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 341-349, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/116670. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
Razvoj kvalitete visokog obrazovanja vrlo je širok pojam i podrazumijeva intenzivno bavljenje nizom procesa koji mogu pridonijeti tom razvojnom putu ili smjeru kvalitete visokoškolskog obrazovanja. Da bi se uopće moglo govoriti o toj temi, valja poći od strategije razvojne politike obrazovanja koja, koliko god deklarativna bila ili upravo zbog toga, ostavlja fl eksibilne mogućnosti za ugradnju niza činitelja na putu daljeg razvoja. Budući je prioritet obrazovne politike usavršavanje stručnjaka, naročito nastavnika, u bilo kojem segmentu obrazovanja, očekuje se kvalitetna primjena odgovarajućih sadržaja na tragu (ne isključivo) međunarodnih utjecaja i spoznaja. U tom smislu valja se više zainteresirati za osiguranje institucijske autonomije sveučilišta koja može osigurati i poticati regionalni razvoj višeg obrazovanja, kao alternative sveučilišnoj tradiciji, okorjeloj strukturi i neadekvatnoj strategiji. Takva alternativa poticala bi lokalni razvoj, a time i zapošljavanje mladih. Trajno profesionalno usavršavanje i njegovo unaprjeđenje podrazumijeva trend razvoja ljudskih potencijala i primjenu metoda poticanja. Posebno zanimljiv poticaj čini korištenje europskih fondova za unaprjeđenje različitih djelatnosti, a posebno namjenski ponuđenih za područje obrazovanja. U tome bi svakako trebao pomoći angažman domaćih agencija. Suštinske vrijednosti koje se tretiraju u ovom radu odnose se na razvoj i poticanje obrazovnih, osobnih i socijalnih kompetencija, koje usvojene daju određenu ishodišnu rezultantu podložnu vrednovanju. Vrijednost koja također iz toga proizlazi jest kvalifi kacijski okvir koji zaokružuje postignutu kvalifi kacijsku strukturu dokumentirajući postignuto. I ovdje je kao podloga poslužila europska orijentacija (Europski nacionalni okvir) koja ipak dozvoljava slobodu primjene nacionalnih interesa.
Ključne riječi
ishodi; kvaliteta; kompetencije; ljudski potencijali; nacionalni kvalifikacijski okvir; standardi; strategija
Hrčak ID:
116670
URI
https://hrcak.srce.hr/116670
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.389
*