Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kvaliteta razvoja visokog obrazovanja

Renata Marinković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 341-349

preuzimanja: 594

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 116 Kb

str. 350-350

preuzimanja: 262

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 114 Kb

str. 351-351

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Razvoj kvalitete visokog obrazovanja vrlo je širok pojam i podrazumijeva intenzivno bavljenje nizom procesa koji mogu pridonijeti tom razvojnom putu ili smjeru kvalitete visokoškolskog obrazovanja. Da bi se uopće moglo govoriti o toj temi, valja poći od strategije razvojne politike obrazovanja koja, koliko god deklarativna bila ili upravo zbog toga, ostavlja fl eksibilne mogućnosti za ugradnju niza činitelja na putu daljeg razvoja. Budući je prioritet obrazovne politike usavršavanje stručnjaka, naročito nastavnika, u bilo kojem segmentu obrazovanja, očekuje se kvalitetna primjena odgovarajućih sadržaja na tragu (ne isključivo) međunarodnih utjecaja i spoznaja. U tom smislu valja se više zainteresirati za osiguranje institucijske autonomije sveučilišta koja može osigurati i poticati regionalni razvoj višeg obrazovanja, kao alternative sveučilišnoj tradiciji, okorjeloj strukturi i neadekvatnoj strategiji. Takva alternativa poticala bi lokalni razvoj, a time i zapošljavanje mladih. Trajno profesionalno usavršavanje i njegovo unaprjeđenje podrazumijeva trend razvoja ljudskih potencijala i primjenu metoda poticanja. Posebno zanimljiv poticaj čini korištenje europskih fondova za unaprjeđenje različitih djelatnosti, a posebno namjenski ponuđenih za područje obrazovanja. U tome bi svakako trebao pomoći angažman domaćih agencija. Suštinske vrijednosti koje se tretiraju u ovom radu odnose se na razvoj i poticanje obrazovnih, osobnih i socijalnih kompetencija, koje usvojene daju određenu ishodišnu rezultantu podložnu vrednovanju. Vrijednost koja također iz toga proizlazi jest kvalifi kacijski okvir koji zaokružuje postignutu kvalifi kacijsku strukturu dokumentirajući postignuto. I ovdje je kao podloga poslužila europska orijentacija (Europski nacionalni okvir) koja ipak dozvoljava slobodu primjene nacionalnih interesa.

Ključne riječi

ishodi; kvaliteta; kompetencije; ljudski potencijali; nacionalni kvalifikacijski okvir; standardi; strategija

Hrčak ID:

116670

URI

https://hrcak.srce.hr/116670

Datum izdavanja:

23.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.389 *