Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju

Siniša Opić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 219-228

preuzimanja: 2.141

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 97 Kb

str. 229-229

preuzimanja: 313

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 230-230

preuzimanja: 290

citiraj


Sažetak

Razvoj socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju je osnovna zadaća škole, a ne manje važna popratna pojava procesa odgoja i obrazovanja. U radu je opisana uloga i važnost razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju kao model obogaćenog okruženja koji potiče razvoj moždanih veza. Naglašava se da socijalna kompetencija korelira s kognitivnim razvojem djeteta, a ne kao izdvojeno područje razvoja (socijalnog). Kako u nas ne postoji jedinstveni model razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju, u radu je prikazan mogući program „Biti prijatelj”. Model je razrađen kroz sastavnice kvalitetne nastave: učenje u timu, iskustveno učenje, javno izlaganje, prosocijalno ponašanje, samokontrola i kvalitetna komunikacija. Navedena je lista realiziranih tema koje učenici popunjavaju i jedanput mjesečno javno izlažu pred razredom te o realiziranim aktivnostima vode diskusiju. Ta lista daje učitelju, roditeljima i učenicima povratnu informaciju o realiziranim aktivnostima čiji je zadatak razvoj socijalne kompetencije učenika. Model „Biti prijatelj” je prikaz mogućeg programa razvoja socijalne kompetencije pa njegove odrednice i specifičnosti mogu poslužiti u izradi novih (službenih) programa.

Ključne riječi

socijalna kompetencija; kurikulum; interakcija; model „Biti prijatelj”; primarno obrazovanje

Hrčak ID:

118095

URI

https://hrcak.srce.hr/118095

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.365 *