Skip to the main content

Review article

Svjetska glazba u suvremenom glazbenom obrazovanju

Snježana Dobrota ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij


Full text: croatian pdf 687 Kb

page 153-159

downloads: 722

cite

Full text: english pdf 616 Kb

page 160-160

downloads: 222

cite

Full text: german pdf 616 Kb

page 161-161

downloads: 201

cite


Abstract

Glazbeno značenje ima dva aspekta. Jedan od njih se odnosi na glazbenu sintaksu, a drugi na izvanglazbene konotacije koje glazba nosi sa sobom (društvene, kulturne, religijske i političke asocijacije). U radu analiziramo fenomen svjetske glazbe i razloge njezina uvođenja u glazbenu nastavu. Iako potreba uvođenja svjetske glazbe u nastavne programe nije upitna, pri pokušaju njezine ugradnje u nastavu nailazimo na brojne prepreke. Velik broj glazbenih pedagoga osjeća nedostatak sposobnosti poučavanja glazbe iz interkulturalne perspektive zbog nedostatka znanja iz tog područja. Druga je prepreka nedostatak kvalitetnih nosača zvuka dostupnih učiteljima. S obzirom na značajnu ulogu svjetske glazbe u suvremenim glazbenim programima, sugeriramo dalja istraživanja preferencija glazbe iz djeci stranih kultura, te utjecaj različitih čimbenika, u prvom redu dobi, na formiranje takvih preferencija.

Keywords

glazbeno značenje; glazbeno obrazovanje; preferencije; svjetska glazba; interkulturalno obrazovanje

Hrčak ID:

118170

URI

https://hrcak.srce.hr/118170

Publication date:

22.12.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.171 *