Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Svjetska glazba u suvremenom glazbenom obrazovanju

Snježana Dobrota ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij


Puni tekst: hrvatski pdf 687 Kb

str. 153-159

preuzimanja: 918

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 616 Kb

str. 160-160

preuzimanja: 280

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 616 Kb

str. 161-161

preuzimanja: 249

citiraj


Sažetak

Glazbeno značenje ima dva aspekta. Jedan od njih se odnosi na glazbenu sintaksu, a drugi na izvanglazbene konotacije koje glazba nosi sa sobom (društvene, kulturne, religijske i političke asocijacije). U radu analiziramo fenomen svjetske glazbe i razloge njezina uvođenja u glazbenu nastavu. Iako potreba uvođenja svjetske glazbe u nastavne programe nije upitna, pri pokušaju njezine ugradnje u nastavu nailazimo na brojne prepreke. Velik broj glazbenih pedagoga osjeća nedostatak sposobnosti poučavanja glazbe iz interkulturalne perspektive zbog nedostatka znanja iz tog područja. Druga je prepreka nedostatak kvalitetnih nosača zvuka dostupnih učiteljima. S obzirom na značajnu ulogu svjetske glazbe u suvremenim glazbenim programima, sugeriramo dalja istraživanja preferencija glazbe iz djeci stranih kultura, te utjecaj različitih čimbenika, u prvom redu dobi, na formiranje takvih preferencija.

Ključne riječi

glazbeno značenje; glazbeno obrazovanje; preferencije; svjetska glazba; interkulturalno obrazovanje

Hrčak ID:

118170

URI

https://hrcak.srce.hr/118170

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.931 *