Review article
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
Snježana Dobrota
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Full text: croatian pdf 665 Kb
page 119-127
downloads: 984
cite
APA 6th Edition
Dobrota, S. & Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 1, 2007, pp. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Accessed 18 May 2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, no. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., and Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), pp. 119-127. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Accessed 18 May 2024)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 18];4(1):119-127. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota and S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 1, pp. 119-127, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Accessed: 18 May 2024]
Full text: english pdf 576 Kb
page 128-128
downloads: 208
cite
APA 6th Edition
Dobrota, S. & Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 1, 2007, pp. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Accessed 18 May 2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, no. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., and Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), pp. 119-127. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Accessed 18 May 2024)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 18];4(1):119-127. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota and S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 1, pp. 119-127, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Accessed: 18 May 2024]
Full text: german pdf 576 Kb
page 129-129
downloads: 201
cite
APA 6th Edition
Dobrota, S. & Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 1, 2007, pp. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Accessed 18 May 2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana and Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, no. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., and Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), pp. 119-127. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Accessed 18 May 2024)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 18];4(1):119-127. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota and S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 1, pp. 119-127, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Accessed: 18 May 2024]
Abstract
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.
Keywords
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba
Hrčak ID:
118349
URI
https://hrcak.srce.hr/118349
Publication date:
25.5.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.730
*