Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Interkulturalni pristup nastavi glazbe

Snježana Dobrota ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij


Puni tekst: hrvatski pdf 665 Kb

str. 119-127

preuzimanja: 1.065

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 576 Kb

str. 128-128

preuzimanja: 263

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 576 Kb

str. 129-129

preuzimanja: 254

citiraj


Sažetak

Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.

Ključne riječi

glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba

Hrčak ID:

118349

URI

https://hrcak.srce.hr/118349

Datum izdavanja:

25.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.475 *