Pregledni rad
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
Snježana Dobrota
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Sonja Kovačević
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Puni tekst: hrvatski pdf 665 Kb
str. 119-127
preuzimanja: 1.065
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 119-127. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 21.11.2024.];4(1):119-127. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 119-127, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 576 Kb
str. 128-128
preuzimanja: 263
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 119-127. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 21.11.2024.];4(1):119-127. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 119-127, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 576 Kb
str. 129-129
preuzimanja: 254
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. i Kovačević, S. (2007). Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-127. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana i Sonja Kovačević. "Interkulturalni pristup nastavi glazbe." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 119-127. https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
Harvard
Dobrota, S., i Kovačević, S. (2007). 'Interkulturalni pristup nastavi glazbe', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 119-127. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Dobrota S, Kovačević S. Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 21.11.2024.];4(1):119-127. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349
IEEE
S. Dobrota i S. Kovačević, "Interkulturalni pristup nastavi glazbe", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 119-127, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118349. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njezine inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat izravnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.
Ključne riječi
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba
Hrčak ID:
118349
URI
https://hrcak.srce.hr/118349
Datum izdavanja:
25.5.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.475
*