Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata

Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju
Morana Koludrović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 457 Kb

str. 111-126

preuzimanja: 2.439

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 89 Kb

str. 127-127

preuzimanja: 485

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 89 Kb

str. 128-128

preuzimanja: 273

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati odnos između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti adolescenata te njihova odnosa s majkom. Krenulo se od pretpostavke da će kvaliteta interakcije s majkom, te roditeljska kompetentnost i zadovoljstvo roditeljstvom majki pridonijeti većoj akademskoj samoefikasnosti adolescenata kao i njihovu boljem školskom uspjehu. U istraživanju su sudjelovali srednjoškolci prvoga i četvrtoga razreda, te njihove majke (N=435). Primijenjeni su Upitnik za ispitivanje kvalitete interakcije na relaciji majka-dijete (procjene majki i procjene adolescenata), Upitnik akademske samoefikasnosti za učenike, te Upitnik roditeljske kompetentnosti, a prikupljeni su i opći podaci o sudionicima, kao i podaci o školskom uspjehu adolescenata na prvome polugodištu tekuće školske godine. Rezultati su pokazali da školsko postignuće i percipirana akademska samoefikasnost ovise o spolu i dobi učenika, pri čemu su se učenice općenito pokazale uspješnijima, te su postigle veći rezultat u akademskoj samoefikasnosti. Utvrđene su i značajne relacije između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti, te kvalitete interakcije između majke i djece, pri čemu se kao najznačajniji prediktor akademskih ishoda adolescenata izdvojila procjena majki o kvaliteti odnosa s djetetom.

Ključne riječi

akademska samoefikasnost; školski uspjeh; kvaliteta interakcije s majkom

Hrčak ID:

118378

URI

https://hrcak.srce.hr/118378

Datum izdavanja:

26.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.825 *