Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DRUGA STRANA IV. MODULA KURIKULUMA ZDRAVSTVENOG ODGOJA U ŠKOLI

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija - Katehetski ured


Puni tekst: hrvatski pdf 271 Kb

str. 57-100

preuzimanja: 1.198

citiraj


Sažetak

Program zdravstvenog odgoja u školi temelji se na holističkom poimanju zdravlja, koje obuhvaća očuvanje zdravlja i kvalitete života, humane odnose među spolovima i ljudsku spolnost, prevenciju ovisnosti, kulturu društvene komunikacije i prevenciju nasilničkog ponašanja, navodi se u uvodnoj riječi kurikuluma. No je li tomu baš tako s obzirom na to da se aktualni program spolnog odgoja u hrvatskim školama temelji na programu cjelovite seksualne edukacije prema već postojećim model-programima u zemljama Sjeverne i Zapadne Europe. Program o kojemu je ovdje riječ promiče pozitivne (liberalne) stavove prema seksualnosti općenito, što podrazumijeva otvorenost i prihvaćanje svih oblika seksualnog ponašanja, kao i spolne/rodne ravnopravnosti te uvažavanja spolnih prava seksualnih manjina. Autori ovog programa u Hrvatskoj pozivaju se na neke međunarodne institucije. Imaju li sve te organizacije neki osobni interes u borbi za opće dobro? Mnoge feminističke i homoseksualne udruge s oduševljenjem su dočekale i podržale kurikulum 4. modula zdravstvenog odgoja u školi. Zašto? Razlozi uvođenja kurikuluma zdravstvenog odgoja u školi daleko nadilaze one o nepravilnoj i nezdravoj prehrani, pretilosti predškolske i školske djece te o seksualnoj neinformiranosti adolescenata i rapidnom širenju spolno prenosivih bolesti. Posrijedi su zapravo duboko isprepleteni društveni i vanjskopolitički utjecaji povezani s transformacijama i strujanjima u Europi i svijetu. Autorica ovog članka pokušava pronaći odgovore na mnogobrojna pitanja koja se vješto prikrivaju općim ishodima kurikuluma zdravstvenog/spolnog odgoja u školi.

Ključne riječi

kurikulum; spolnost; seksologija; zdravstveni odgoj; seksualna edukacija; LGTB osobe

Hrčak ID:

118851

URI

https://hrcak.srce.hr/118851

Datum izdavanja:

27.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.701 *