Izvorni znanstveni članak
DRUGA STRANA IV. MODULA KURIKULUMA ZDRAVSTVENOG ODGOJA U ŠKOLI
Ksenija Rukavina Kovačević
; Riječka nadbiskupija - Katehetski ured
Sažetak
Program zdravstvenog odgoja u školi temelji se na holističkom poimanju zdravlja, koje obuhvaća očuvanje zdravlja i kvalitete života, humane odnose među spolovima i ljudsku spolnost, prevenciju ovisnosti, kulturu društvene komunikacije i prevenciju nasilničkog ponašanja, navodi se u uvodnoj riječi kurikuluma. No je li tomu baš tako s obzirom na to da se aktualni program spolnog odgoja u hrvatskim školama temelji na programu cjelovite seksualne edukacije prema već postojećim model-programima u zemljama Sjeverne i Zapadne Europe. Program o kojemu je ovdje riječ promiče pozitivne (liberalne) stavove prema seksualnosti općenito, što podrazumijeva otvorenost i prihvaćanje svih oblika seksualnog ponašanja, kao i spolne/rodne ravnopravnosti te uvažavanja spolnih prava seksualnih manjina. Autori ovog programa u Hrvatskoj pozivaju se na neke međunarodne institucije. Imaju li sve te organizacije neki osobni interes u borbi za opće dobro? Mnoge feminističke i homoseksualne udruge s oduševljenjem su dočekale i podržale kurikulum 4. modula zdravstvenog odgoja u školi. Zašto? Razlozi uvođenja kurikuluma zdravstvenog odgoja u školi daleko nadilaze one o nepravilnoj i nezdravoj prehrani, pretilosti predškolske i školske djece te o seksualnoj neinformiranosti adolescenata i rapidnom širenju spolno prenosivih bolesti. Posrijedi su zapravo duboko isprepleteni društveni i vanjskopolitički utjecaji povezani s transformacijama i strujanjima u Europi i svijetu. Autorica ovog članka pokušava pronaći odgovore na mnogobrojna pitanja koja se vješto prikrivaju općim ishodima kurikuluma zdravstvenog/spolnog odgoja u školi.
Ključne riječi
kurikulum; spolnost; seksologija; zdravstveni odgoj; seksualna edukacija; LGTB osobe
Hrčak ID:
118851
URI
Datum izdavanja:
27.7.2013.
Posjeta: 2.701 *