Revija za sociologiju, Vol. 43 No. 3, 2013.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5613/rzs.43.3.2
Percepcija obrazovnih ishoda srednjoškolske nastave sociologije u Hrvatskoj
Zvonimir Bošnjak
orcid.org/0000-0001-6067-2392
; Privatna klasična gimnazija, Zagreb
Sažetak
Pred nastavom sociologije u srednjim školama širok je raspon očekivanja, od upoznavanja s temeljnim disciplinarnim znanjima pa sve do usvajanja određenih vještina i vrijednosti. Istraživanje percepcije obrazovnih ishoda srednjoškolske nastave sociologije u Hrvatskoj provedeno je kao ispitivanje stavova sociologa (srednjoškolskih nastavnika, sveučilišnih nastavnika i istraživača u znanstvenim ustanovama; N = 207) o važnosti pojedinih tipova obrazovnih ishoda. Najvišu prosječnu važnost sudionici su pripisali obrazovnim ishodima koji se odnose na stavove, a potom onima koji se odnose na znanja i vještine. Razlike u procjenama važnosti pojedinih tipova obrazovnih ishoda statistički su značajne i upućuju na integralan i angažiran disciplinarni pristup. Utvrđene su i statistički značajne razlike u procjenama podskupina sudionika. U pogledu osnovnih ciljeva poučavanje sociologije u srednjoj školi trebalo bi osigurati razvoj prosocijalnih stavova učenika prema okolini, razvoj proaktivnog odnosa prema nastavi sociologije, usvajanje disciplinarnih spoznaja, usvajanje disciplinarnih tumačenja suvremenih društvenih pojava te razvoj specifičnih predmetnih i generičkih vještina.
Ključne riječi
srednjoškolsko sociološko obrazovanje; obrazovni ishodi; srednjoškolski program sociologije
Hrčak ID:
119030
URI
Datum izdavanja:
31.12.2013.
Posjeta: 2.840 *