Tehnički vjesnik, Vol. 21 No. 3, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Potencijal veze pod kabine - sjedište za pasivno prigušivanje vibracija na sjedištu klipno-elisnog zrakoplova
Zoran Ilic
; Technical Test Center, Vojvode Stepe 445, Belgrade, Serbia
Bosko Rasuo
orcid.org/0000-0002-0912-6844
; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, Belgrade, Serbia
Miroslav Jovanovic
; Technical Test Center, Vojvode Stepe 445, Belgrade, Serbia
Sladjan Pekmezovic
; Technical Test Center, Vojvode Stepe 445, Belgrade, Serbia
Aleksandar Bengin
orcid.org/0000-0002-9225-8601
; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, Belgrade, Serbia
Mirko Dinulovic
; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, Belgrade, Serbia
Sažetak
Povećanje udobnosti pilota zrakoplova zahtijeva kontinuiran rad na smanjivanju vibracija koje djeluju na sjedište pilota. U cilju određivanja pogodnosti i potencijala veze pod kabine - sjedište pilota za pasivno prigušenje vibracija, proveden je eksperiment s mjerenjem i analizom vibracija na sjedištu. Parametri vibracija su izmjereni za režime leta zrakoplova s maksimalnim brojem okretaja motora i elise. Ova analiza ukazuje da kvaliteta pasivnog prigušenja vibracija, odnosno funkcionalnost veze pod kabine - sjedište, ovisi o režimu leta zrakoplova i frekvenciji vibracija. Na pojedinim analiziranim režimima leta veza pod - sjedište ponaša se kao multiplikator vibracija na 3. i 4. harmoniku, kao i na 3,5 poluharmoniku osnovne frekvencije okretaja elise, dok se na ostalim analiziranim frekvencijama ova veza ponaša kao prigušivač vibracija. Analiza ovog eksperimenta pokazala je da je opravdano započeti razvoj vlastitog prilagodljivog uređaja za aktivno prigušenje vibracija na sjedištu pilota.
Ključne riječi
klipni motor; prigušivanje vibracija; režimi leta zrakoplova; sjedište pilota; zrakoplov Lasta
Hrčak ID:
123310
URI
Datum izdavanja:
24.6.2014.
Posjeta: 3.042 *