Market-Tržište, Vol. 26 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Istraživanje povezanosti interne komunikacijske klime sa zadovoljstvom poslom i lojalnošću zaposlenika
Tamara Sušanj Šulentić
orcid.org/0000-0002-5836-403X
Sažetak
Uspješna poduzeća veliku pozornost pridaju kvaliteti internih komunikacija, za koje je utvrđeno da mogu doprinijeti konkurentskoj prednosti u sve zahtjevnijoj tržišnoj utakmici. Interna komunikacija postaje ključan preduvjet stvaranju nove vrijednosti i osiguravanju zadovoljstva potrošača i zaposlenih.
Cilj ovog rada bio je utvrditi postoji li povezanost između pojedinih faktora interne komunikacijske klime te zadovoljstva i lojalnosti zaposlenih.
Podaci korišteni u radu prikupljeni su istraživanjem provedenim među zaposlenicima farmaceutskog poduzeća. Oni su prikupljeni neposredno nakon strateških promjena koje su nastale kao posljedica promjena vlasničke strukture i nove organizacijske kulture poduzeća. Provedena faktorska analiza upućuje na postojanje 5 ključnih faktora komunikacijske klime, a to su: Percipirana informiranost zaposlenih o korporativnim aktivnostima, Zadovoljstvo suradnicima, Percipirana stabilnost posla, Percipirani značaj radnog mjesta u organizaciji i Percipirani osjećaj nepravde. Regresijskom analizom utvrđena je pozitivna povezanost kvalitetne komunikacijske klime sa zadovoljstvom poslom i lojalnošću zaposlenih u uvjetima strateških organizacijskih promjena, što je značajna informacija svima koji imaju dvojbe oko načina komuniciranja strateških promjena u poduzeću.
Ključne riječi
interne komunikacije; komunikacijska klima; zadovoljstvo zaposlenih; strateške promjene; lojalnost zaposlenika
Hrčak ID:
123370
URI
Datum izdavanja:
24.6.2014.
Posjeta: 5.086 *