Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Pikselizirana revolucija

Marko Stamenković orcid id orcid.org/0000-0003-2523-4527 ; Sveučilište u Ghentu, Belgija


Puni tekst: hrvatski pdf 431 Kb

str. 506-523

preuzimanja: 483

citiraj


Sažetak

Tekst stavlja u prvi plan odnos pogleda, slike i nasilja. Na temelju teorijskih postavki Mari-Žoze Mondzen i Žan-Luka Nansija, ovaj odnos se razmatra u aktualnom kontekstu društveno-političke realnosti na Bliskom istoku (Sirija), ali i u širem, globalnom smislu. Polazeći od primjera suvremene vizualne prakse, tekst analiza projekt “Pikselizirana revolucija” libanskog umjetnika Rabija Mruea i interpretira fenomen snimanja vlastite smrti u revolucionarnim i ratnim uvjetima, na nivou koji povezuje nekoliko ključnih elemenata rasprave: vizualni karakter mobilne (telefonske) tehnologije, proizvodnju slike, koncept samo-žrtvovanja i mobilizaciju zajednice u cilju radikalnih promena. Namjera teksta je da potakne na promišljanje uloge slike koja trpi nasilje smrtonsnog pogleda, ali i na implikaciju vanjskog promatrača u tom procesu iz izložbene perspektive ‘pogleda sa strane’.

Ključne riječi

slika; pogled; smrt; samo-žrtvovanje; savremena umjetnost; Rabije Mrue

Hrčak ID:

125129

URI

https://hrcak.srce.hr/125129

Datum izdavanja:

15.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.664 *