Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere

Slavko Splichal ; FDV Univerza v Ljubljani


Puni tekst: hrvatski pdf 300 Kb

str. 5-25

preuzimanja: 4.097

citiraj


Sažetak

Javna sfera kao specifična sfera, domena, imaginarni prostor komunikacijski posredovanog društvenog života ili kao diskurzivno izgrađen društveni prostor između države i civilnog (isprva buržujskog) društva, predstavlja infrastrukturu za društvenu integraciju kroz javni diskurs. Uzima se za gotovo da nema određenih društvenih normi (npr. privatnost, vlasništvo) ili regulatornih pravila (npr. formalno članstvo) koje bi građanima ograničile pristup javnoj sferi, i da nema određenog znanja ili kompetencije potrebne da im omogući da u njemu sudjeluju. Javna bi sfera mogla biti ili (1) sfera javnoga, npr. komunikacijske sfere stvorene i održavane od strane medija, koje uključuju odnose moći i prevlasti (“javna sfera”), ili (2) sfera publike/a sastavljenih od slobodnih i jednakih građana koji sudjeluju u javnoj raspravi. U oba slučaja princip javnoga predstavlja samu srž ideje javne sfere. U empirijskom smislu, javna se sfera često smatra nekom vrstom “kompromisa” ovih dvaju “idealnih tipova”. Ideja javne sfere uvelike se referira na ulogu medija i javnog mnijenja u modernim reprezentativnim demokracijama; normativna konceptualizacija medija dolazi u prvi plan u ideji javnog medijskog servisa.

Ključne riječi

civilno društvo; demokracija; digitalizacija; globalizacija; masovni mediji; nacija-država; privatnost; javnost; javno mnijenje; javno; javna usluga; javni prostor; tajnost civil society; democracy; digitization; globalization; mass media; nation-state; privacy; the public; public opinion; publicness; public service; public sphere; secrecy

Hrčak ID:

126387

URI

https://hrcak.srce.hr/126387

Datum izdavanja:

23.7.2014.

Posjeta: 5.932 *