Izvorni znanstveni članak
Masovni mediji između javnosti i javne sfere Mass Media Between the Public and the Public Sphere
Slavko Splichal
; FDV Univerza v Ljubljani
Sažetak
Javna sfera kao specifična sfera, domena, imaginarni prostor komunikacijski posredovanog društvenog života ili kao diskurzivno izgrađen društveni prostor između države i civilnog (isprva buržujskog) društva, predstavlja infrastrukturu za društvenu integraciju kroz javni diskurs. Uzima se za gotovo da nema određenih društvenih normi (npr. privatnost, vlasništvo) ili regulatornih pravila (npr. formalno članstvo) koje bi građanima ograničile pristup javnoj sferi, i da nema određenog znanja ili kompetencije potrebne da im omogući da u njemu sudjeluju. Javna bi sfera mogla biti ili (1) sfera javnoga, npr. komunikacijske sfere stvorene i održavane od strane medija, koje uključuju odnose moći i prevlasti (“javna sfera”), ili (2) sfera publike/a sastavljenih od slobodnih i jednakih građana koji sudjeluju u javnoj raspravi. U oba slučaja princip javnoga predstavlja samu srž ideje javne sfere. U empirijskom smislu, javna se sfera često smatra nekom vrstom “kompromisa” ovih dvaju “idealnih tipova”. Ideja javne sfere uvelike se referira na ulogu medija i javnog mnijenja u modernim reprezentativnim demokracijama; normativna konceptualizacija medija dolazi u prvi plan u ideji javnog medijskog servisa.
Ključne riječi
civilno društvo; demokracija; digitalizacija; globalizacija; masovni mediji; nacija-država; privatnost; javnost; javno mnijenje; javno; javna usluga; javni prostor; tajnost civil society; democracy; digitization; globalization; mass media; nation-state; privacy; the public; public opinion; publicness; public service; public sphere; secrecy
Hrčak ID:
126387
URI
Datum izdavanja:
23.7.2014.
Posjeta: 5.932 *