Skip to the main content

Review article

Analiza rada i nagrađivanje klasičnih prodajnih kanala u osiguranju

Miro Stipić ; Veleučilište Marko Marulić u Kninu, Knin, Hrvatska
Hrvoje Stipić ; Bonus avum


Full text: croatian doc 146 Kb

page 115-121

downloads: 962

cite


Abstract

S obzirom na tendenciju povećanja broja vozila na javnim cestama i s obzirom na povećanje svijesti sudionika prometa na javnim cestama o pravu na naknadu štete koju pretrpe zbog naleta na divljač povećava se broj odštetnih zahtjeva postavljenih prema odgovornim osobama. Odgovornost za štetu nastalu na javnoj cesti zbog naleta na divljač je specifična vrsta građansko pravne izvanugovorne odgovornosti koja se u razlikuje od ostalih vrsta odgovornosti za štetu. Izvanugovorni odnosi u koje subjekti ulaze povodom ovakve vrste štetnog događaja je uređena posebnim propisom (lex specialis) tj. Zakonom o cestama i Zakonom o obveznim odnosima (lex generalis). Prilikom primjene zakonskih odredbi u proteklom razdoblju, a isto tako prilikom primjene trenutno važećeg Zakona o cestama u praksi se pojavio niz pitanja na koja niti sudska praksa niti pravna znanost nije ponudila jednoznačne odgovore. Postavlja se sporno pitanje po kojem kriteriju (posebne pretpostavke odgovornosti za štetu) mogući štetnici odgovaraju za ovu vrstu štete (objektivnom ili subjektivnom). Potom se u određenim životnim situacijama iz sudske prakse javljaju nedoumice prilikom ispunjavanja ostalih općih pretpstavki koje se moraju ispuniti da bi došlo do izvanugovornog odnosa odgovornosti za štetu. To su subjekti (štetnik i oštećenik), šteta, štetna radnja, uzročna veza između štete i štetne radnje, krivnja i protupravnost.

Keywords

osiguranje; prodajni kanali; analiza rada; nagrađivanje

Hrčak ID:

127011

URI

https://hrcak.srce.hr/127011

Publication date:

2.6.2014.

Visits: 1.887 *