Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost učeničkog pretraživanja nastavnih sadržaja na internetu sa školskim uspjehom

Vedrana Živković ; Osnovna škola Antun Gustav Matoš, Vidovice, BiH
Tošo Maršić ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Mostar, BiH


Puni tekst: hrvatski doc 245 Kb

str. 123-131

preuzimanja: 734

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je testirati povezanost učeničkog pretraživanja nastavnih sadržaja na internetu, korištenja interneta u slobodno vrijeme i za zabavu sa školskim uspjehom. Metode: Istraživanje je provedeno na 48 učenika osmih razreda iz Varaždina i Čakovca. Povezanost korištenja interneta sa školskom uspjeha testirana je Gamma neparametrijskim koeficijentom povezanosti ordinalnih varijabli. Spolne razlike su testirane Mann-Whitney U testom.
Rezultati: Dobivena je statistički značajna povezanost korištenja interneta u obrazovne svrhe te korištenja interneta u slobodno vrijeme i za zabavu sa školskim uspjehom učenika (Gamma od 0.30 do 0.75, p < 0.05). Učenici s boljim školskim uspjehom u prosjeku više koriste internet u odnosu na učenike s lošijim školskim uspjehom. Igranje igara na internetu negativno je povezano sa školskim uspjehom učenika (Gamma= -0.35, p < 0.05). Učenice imaju bolji školski uspjeh te više koriste internet u svrhu obrazovanja, za razliku od učenika koji imaju lošiji školski uspjeh i internet koriste više u svrhu zabave.
Zaključak: Potvrđena povezanost korištenja interneta i školskog uspjeha učenika ukazuje na potrebu daljnjih istraživanja ove teme u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, ali i poticanje nastavnika i učenika da iskoriste mogućnosti interneta u odgojno-obrazovnom procesu.

Ključne riječi

internet; obrazovanje; nastavni sadržaji; školski uspjeh

Hrčak ID:

127014

URI

https://hrcak.srce.hr/127014

Datum izdavanja:

2.6.2014.

Posjeta: 1.966 *