Izvorni znanstveni članak
Obrazovanje i etničke manjine
Jadranka Čačić-Kumpes
; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Obrazovanje manjine istovremeno je i način njezina integriranja u društvo i sredstvo zaštite njene posebnosti. Suprotstavljenost ili harmoničnost ovih funkcija ovisi i o kulturnim politikama kojima se manjinske kulture nastoje asimilirati, u dodiru s drugima pretvoriti u novu kvalitetu (mel¬ting-pot), priznati kao zaseban entitet (multikulturalizam) ili afirmirati kao djelatni dio društva koji traje i obogaćuje (interkulturalizam). Sve te politike odrazuju se i u odgojno-obrazovnom sustavu (i školi) koji pak, kao izraz društva i socijalizacijski činilac utječe na formiranje identiteta (osobnoga i grupnog). Svojim identitetom manjinska se grupa izdvaja od ostalih. Namjera je ovog rada da uvidom u dosadašnja znanja (o obrazovanju manjina) preko određenja osnovnih pojmova (identiteta, manjine, pojedinih obrazovnih strategija) i nekih konkretnih iskustava (unutar dosadašnjeg hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava) posluži kao moguće polazište za sociološki pristup odnosu obrazovanja i etniciteta (u kontekstu problematike nacionalnih/etničkih manjina).
Ključne riječi
obrazovanje; etnička manjina; kulturna politika; etničnost; interkulturalizam
Hrčak ID:
127353
URI
Datum izdavanja:
31.12.1991.
Posjeta: 3.111 *