Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovanje i etničke manjine

Jadranka Čačić-Kumpes ; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.580 Kb

str. 305-318

preuzimanja: 1.413

citiraj


Sažetak

Obrazovanje manjine istovremeno je i način njezina integriranja u društvo i sredstvo zaštite njene posebnosti. Suprotstavljenost ili harmoničnost ovih funkcija ovisi i o kulturnim politikama kojima se manjinske kulture nastoje asimilirati, u dodiru s drugima pretvoriti u novu kvalitetu (mel¬ting-pot), priznati kao zaseban entitet (multikulturalizam) ili afirmirati kao djelatni dio društva koji traje i obogaćuje (interkulturalizam). Sve te politike odrazuju se i u odgojno-obrazovnom sustavu (i školi) koji pak, kao izraz društva i socijalizacijski činilac utječe na formiranje identiteta (osobnoga i grupnog). Svojim identitetom manjinska se grupa izdvaja od ostalih. Namjera je ovog rada da uvidom u dosadašnja znanja (o obrazovanju manjina) preko određenja osnovnih pojmova (identiteta, manjine, pojedinih obrazovnih strategija) i nekih konkretnih iskustava (unutar dosadašnjeg hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava) posluži kao moguće polazište za sociološki pristup odnosu obrazovanja i etniciteta (u kontekstu problematike nacionalnih/etničkih manjina).

Ključne riječi

obrazovanje; etnička manjina; kulturna politika; etničnost; interkulturalizam

Hrčak ID:

127353

URI

https://hrcak.srce.hr/127353

Datum izdavanja:

31.12.1991.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.111 *