Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANKETNO ISTRAŽIVANJE PRAKSE PREDVIĐANJA PROMJENA U VLASTITOME POSLOVANJU I U POSLOVNOME OKRUŽENJU HRVATSKIH PODUZEĆA

Ksenija Dumičić
Silvana Knežević


Puni tekst: hrvatski pdf 308 Kb

str. 158-180

preuzimanja: 3.636

citiraj


Sažetak

U suvremenom se poslovanju većina poduzeća u kratkom razdoblju susreće s velikim brojem promjena, pa za menadžment postaje sve važnije točno predviđati promjene u poslovnome okruženju i u vlastitome poslovanju. Predviđanje se defi nira kao ispitivanje djelovanja vanjskih i unutarnjih čimbenika na buduće poslovanje poduzeća korištenjem kvalitativnih metoda zasnovanih na subjektivnoj procjeni. Ciljevi su rada: (1) prikazati metode predviđanja promjena u poslovnome okruženju i u vlastitome poslovanju i (2) ispitati koliko se i kako koriste metode predviđanja u hrvatskim srednjim i velikim poduzećima. Obavljeno je originalno anketno istraživanje na uzorku poduzeća koje je pokazalo da hrvatska velika i srednja poduzeća u većini slučajeva samostalno izrađuju predviđanja promjena, pri čemu se najčešće koriste vanjskim izvorima informacija, metodama istraživanja tržišta i osobnom procjenom. Rezultati istraživanja pokazuju da među poduzećima postoji razlika prema porijeklu vlasništva. Tako privatna poduzeća poslovnu aktivnost i financijski rezultat predviđaju češće od poduzeća sa državnim i mješovitim vlasništvom.

Ključne riječi

predviđanje; anketno istraživanje; kvalitativne metode; prosudbene metode predviđanja

Hrčak ID:

12233

URI

https://hrcak.srce.hr/12233

Datum izdavanja:

20.4.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.185 *