Izvorni znanstveni članak
Utjecaj motoričkog iskustva na motoričku kreativnost (fluentnost) predškolske djece
Nataša Sturza Milić
; Preschool Teacher Training College “Mihailo Palov”, Vršac, Serbia
Sažetak
Cilj rada bio je razmotriti odnos između motoričke kreativnosti (fluentnosti) i motoričkog iskustva djece predškolske dobi. Prema suvremenim teorijama kreativnosti, iskustvo i znanje imaju važnu ulogu u formiranju kritične razine motoričkog znanja (ponašanja) ispod koje očitovanje kreativnosti nije moguće. Nedovoljno stimulirane i nerazvijene motoričke vještine i znanja u ovoj dobi mogu biti uzrokom smanjene ili „uspavane“ motoričke kreativnosti. Motoričke sposobnosti i znanja (motoričkim testiranjem pomoću standardizirane baterije od sedam motoričkih zadataka) i motorička kreativnost (Torrensov TCAM test) procijenjeni su u Vršcu na uzorku od 154 djece predškolske dobi od 6 do 6,5 godina. Rezultati pokazuju da su motorički uspješnija djeca postigla bolji rezultat u ispitnim zadacima TCAM-a. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu da se u radu s predškolskom djecom osiguraju odgovarajući uvjeti za optimalan motorički razvoj i motoričko kreativno izražavanje.
Ključne riječi
motoričko ponašanje; divergentna produkcija
Hrčak ID:
127853
URI
Datum izdavanja:
30.9.2014.
Posjeta: 3.462 *