Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanja razvoja nekih kognitivnih funkcija i nekih karakteristika ličnosti djece naših radnika na privremenom radu u inozemstvu

Ante Fulgosi ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ljerka Fulgosi ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Zvonimir Knezović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Rea Masnjak ; Defektološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
Anđelka Metzing ; Pedagoški fakultet, Osijek, Hrvatska
Predrag Zarevski ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.584 Kb

str. 5-13

preuzimanja: 450

citiraj


Sažetak

U ovo istraživanje bili su uključeni učenici petih, sedmih i devetih razreda, u svakoj dobnoj skupini po tri grupe. Jednu grupu sačinjavali su učenici iz naše zemlje koji žive u inozemstvu sa svojim roditeljima koji su tamo na privremenom radu; drugu su grupu činili učenici koji žive u Jugoslaviji, a po starosti, obrazovanju, mjestu porijekla i socioekonomskom statusu istovjetni su s prvom grupom učenika; treću grupu činili su njemački vršnjaci iz istih razreda iz kojih su i djeca naših radnika.
Cilj je istraživanja bio ispitati kakav je razvitak kognitivnih funkcija, znanja i nekih karakteristika ličnosti djece naših radnika u SR Njemačkoj i podatke usporediti s rezultatima njihovih njemačkih vršnjaka i vršnjaka koji stalno žive u Jugoslaviji.
Utvrđene su brojne statistički značajne razlike u kognitivnim funkcijama između djece naših radnika na privremenom radu u Njemačkoj i druge dvije skupine (tj. djece koja žive i rastu u svojim domovima – Jugoslaviji ili Njemačkoj) na štetu djece naših radnika.
Zaključeno je da okolina u kojoj žive ta djeca ne omogućuje njihov optimalan kognitivan razvitak, a niti razvoj karakteristika ličnosti.

Ključne riječi

djeca migranata; kognitivne funkcije; karakteristike ličnosti: SR Njemačka

Hrčak ID:

128889

URI

https://hrcak.srce.hr/128889

Datum izdavanja:

30.9.1985.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.516 *