Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Značaj long-tail prodaje u uvjetima gospodarske krize

Branka Stipanović


Puni tekst: hrvatski docx 59 Kb

verzije

str. 51-57

preuzimanja: 468

citiraj


Sažetak

Gospodarska kriza ima značajan utjecaj na smanjenje kupovne moći stanovništva i veći stupanj izbirljivosti potrošača po pitanju odnosa cijene i kvalitete proizvoda. U navedenim gospodarskim okolnostima, trgovci su prisiljeni u svojim prodavaonicama prodavati samo proizvode s visokim stupnjem obrtaja, dok brojni manje popularni proizvodi nestaju s trgovačkih polica. Međutim, danas trgovcima stoji na raspolaganju mogućnost prodaje putem interneta, što ima značajne prednosti s obzirom na raznolikost artikala koje je moguće ponuditi kupcima. U radu će se opisati koncept Andersonove tzv. long-tail prodaje koja počiva na načelu da se od prodaje „neprofitabilnih proizvoda“ putem interneta mogu ostvariti značajni i stabilni prihodi. Navedenu tezu potvrđuje činjenica da Amazon ostvaruje 30% prihoda upravo prodajom naslova koji nisu osobito popularni. U radu će se predstaviti studija slučaja koja opisuje primjenu long-tail prodaje u globalnoj knjižari Amazon, a potom će se predstaviti koncept i benefiti long-taila pri tržišnom plasmanu dalmatinskog maslinovog ulja.

Ključne riječi

long-tail; neprofitabilni proizvodi; maslinovo ulje

Hrčak ID:

130245

URI

https://hrcak.srce.hr/130245

Datum izdavanja:

5.12.2014.

Posjeta: 1.101 *