Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11567/met.30.2.3
»Teško preživljavamo od svoga rada«: iskustva zimbabveanskih učitelja kao ranjive skupine u Južnoafričkoj Republici
Sadhana Manik
; School of Education, University of KwaZulu-Natal, Pinetown, South Africa
Sažetak
U raznim se studijama ističe, posebno u postaparthejdskom kontekstu, da Južnoafrička Republika (JAR) privlači kvalificirane i nekvalificirane migrante. No čini se da tek manji broj istraživanja ispituje iskustva kvalificiranih imigranata u JAR-u u tom kontekstu. Osim toga nijedno se istraživanje ne usredotočuje isključivo na učitelje imigrante iako oni zadovoljavaju potrebe JAR-a za učiteljima stručnih predmeta kao što su matematika i prirodoslovlje. U ovom se radu ispituju iskustva zimbabveanskih učitelja imigranata u JAR-u, koji su najbrojnija skupina stranih učitelja u toj zemlji. Autorica se koristi empirijskim nalazima iz etnografskog istraživanja provedenog 2011. kojim se nastojalo protumačiti prirodu imigracije zimbabveanskih učitelja u JAR-u. Podaci se crpe iz trinaest polustrukturiranih intervjua sa zimbabveanskim učiteljima imigrantima nastanjenima u provinciji KwaZulu-Natal na istočnoj obali JAR-a. Njihova iskustva u toj zemlji uključuju složeni i frustrirajući proces dobivanja dokumenata za legalni ulazak na tržište rada JAR-a, teškoće u pronalaženju sigurnog posla, ksenofobne stavove mještanâ i iskorištavanje na radnome mjestu. Ona otkrivaju njihovu ranjivost, a osobito njihova nastojanja da ispune svoje obiteljske obveze jer imaju ključnu ulogu u svome kućanstvu i žive transnacionalnim životom. Zimbabveanske učitelje imigrante povezuje činjenica da im kvalifikacije i stručno učiteljsko znanje ne osiguravaju lagan pristup u profesionalnu obrazovnu domenu u JAR-u. Zbog toga što nisu južnoafrički državljani, iako visokokvalificirani, morali su se zadovoljiti nižim ili nikakvim profesionalnim statusom.
Ključne riječi
zimbabveanski učitelji imigranti; Južnoafrička Republika; naplata; sigurnost posla; radno iskorištavanje
Hrčak ID:
130435
URI
Datum izdavanja:
29.8.2014.
Posjeta: 2.487 *