Stručni rad
https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.16
POTREBA ZA SUPERVIZIJOM ŠKOLSKIH PSIHOLOG(INJA) U HRVATSKOJ
Maja Kolega
orcid.org/0000-0002-8202-4617
; Veleučilište VERN, Zagreb, Hrvatska
Vesna Vlahović-Štetić
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi dosadašnje iskustvo školskih psiholog(inj)a sa supervizijom i potrebu za takvim oblikom profesionalne podrške. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a koji su dobrovoljno ispunili online anketu. Psiholozi/ginje koji rade isključivo u nastavi nisu bili obuhvaćeni ovim istraživanjem. Rezultati pokazuju kako 70% sudionika/ca procjenjuje visokim svoje znanje o superviziji. Jednako tako, 66% sudionika/ca ima iskustvo s nekim oblikom supervizije, no svega 22% prisustvovalo ih je superviziji namijenjenoj specifično školskim psiholozima/ginjama. Oko 80% ispitanih psiholog(inj)a procjenjuje visokim svoju potrebu za supervizijom, a svega 5% smatra kako im supervizija nije potrebna. Psiholozi/ginje koji imaju iskustvo supervizije, značajno se ne razlikuju po potrebi za supervizijom od onih koji to iskustvo nisu imali. Utvrđeno je da postoji pozitivna značajna povezanost između procjene stupnja profesionalne osamljenosti i potrebe za supervizijom. Prema očekivanju, motivacija psiholog(inja) za uključivanje u superviziju vrlo je visoka ako je supervizija dio radnog vremena, ako bi se održavala u mjestu stanovanja te ako je za polaznike/ce besplatna.
Ključne riječi
supervizija; školski psiholozi/ginje; stručno usavršavanje
Hrčak ID:
130740
URI
Datum izdavanja:
20.11.2014.
Posjeta: 3.384 *