Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.09.2.2014.03

KONSTRUKCIJA SKALA PROCJENE NEPOŽELJNIH OBLIKA PONAŠANJA I SOCIJALNIH VJEŠTINA KOD PREDŠKOLSKE DJECE

Joško Sindik ; Institute for Anthropological Research, Zagreb
Jelena Šarac ; Institute for Anthropological Research, Zagreb
Zvjezdana Sindik ; Kindergarten Maslačak, Zaprešić


Puni tekst: engleski pdf 362 Kb

str. 26-34

preuzimanja: 1.048

citiraj


Sažetak

Nepoželjni oblici ponašanja su prepreka psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje te ostaloj djeci u dječjem vrtiću, dok poželjne socijalne vještine doprinose konstruktivnom razrješavanju konflikata među djecom i prosocijalnim oblicima ponašanja. Ciljevi istraživanja bili su: konstruirati skale procjene socijalnih vještina te nepoželjnih oblika ponašanja djece, utvrditi dobne i rodne razlike u dimenzijama oba novokonstruirana mjerna instrumenta; utvrditi povezanosti između dimenzija nepoželjnih oblika ponašanja djece i njihovih prosocijalnih vještina. Odgojiteljice su procijenile listu obilježja za 597 dječaka i djevojčica predškolske dobi. Konstruirali smo dva mjerna instrumenta sa vrlo zadovoljavajućim metrijskim karakteristikama za procjenu prosocijalnih oblika ponašanja djece predškolske dobi. Pokazalo se da su kod djevojčica češće zastupljena ponašanja koja opisuju dimenziju pasivnih socijalnih vještina, dok dječaci značajno češće manifestiraju reaktivna nepoželjna ponašanja. Starija djeca značajno češće manifestiraju aktivne socijalne vještine, te instrumentalna nepoželjna ponašanja, dok rjeđe pokazuju reaktivna nepoželjna ponašanja. Povezanosti između nepoželjnih i prosocijalnih ponašanja većinom su niske, premda statistički značajne.

Ključne riječi

nepoželjna ponašanja; predškolska djeca; prosocijalne vještine

Hrčak ID:

135779

URI

https://hrcak.srce.hr/135779

Datum izdavanja:

19.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.556 *