Pregledni rad
VRIJEDNOSTI, MENADŽMENT, DRUŠTVENA ODGOVORNOST, HUMANIZAM
Katija Bakija
orcid.org/0000-0001-9527-2540
; Sveučilište u Dubrovniku
Maja Žitinski
; Sveučilište u Dubrovniku
Sažetak
Naslijeđe Dubrovnika obvezuje nas u Dubrovačko-neretvanskoj regiji ulogu Sveučilišta danas staviti u funkciju humanističkih i demokratskih ideala. Tematika temeljnih humanističkih znanosti obuhvaća sadržaje kojima su ljudi i emocionalno i duhovno vrlo intenzivno dotaknuti, potičući ih na duboko razmišljanje i zauzimanje jasnih stavova. Osobnost mladih snažno se oblikuje upravo pod utjecajem decidiranih rješenja što im može pomoći da na organizacijski kapital prošire načela usuglašavanja onoga što je ispravno. Kad bi zahtjev za ispravnim počivao jedino na moći autoriteta, tada ono ispravno ne bi bilo moguće razlikovati od nasilja. Iako su problemi uvijek vrsta disfunkcije ili degenerativnog procesa u društvu, upravo u problemskim situacijama prepoznajemo važnost vrijednosti. Razrješenje nekoga društvenog problema pretvoriti u poslovnu priliku znak je spremnosti da se sagleda golem pozitivni potencijal kriznog trenutka jer svaka kriza, osim negatinih konotacija, ujedno je i prilika da njihovim vrijednostima, rastom i razvojem, dio je humanizma. Budući da se ideja humanizma mukotrpno oblikovala upravo u suprotnosti prema tradicijama totalitarnih i autoritarnih političkih pravila, upravo njezine najbolje zasade novim generacijama moraju pokazati kakve vrste načela valja kultivirati. S obzirom na to da je svaka vrsta menadžmenta vrsta pragmatičnog alata što ga ljudi uzimaju u svoje ruke i usuglašavaju sa svojim vrijednostima, naš rad istražuje kako izbjeći okolnost da se društvena odgovornost shvati jedino kao podilaženje jednoj skupini u društvu, a na štetu nekih ili mnogih. Zbog toga su nam potrebne nove strategije koje će pozornost odvratiti od formalne konformnosti prema unilateralnim pravilima te ih učiniti osjetljivijima i odgovornima prema potrebitima i ranjivima. Poslovanje ima “dvostruku” narav: istodobno je i institucija javnog servisa i društveni pothvat. Budući da menadžment javnostima mora “položiti račun” za izvedbu svojega plana, on postaje disciplinom uz pomoć koje znanja temeljnih polja humanizma dobivaju novu, bitnu važnost, na što ovaj rad i upozorava.
Ključne riječi
Dubrovačko-neretvanska regija; vrijednosti; humanizam; menadžment; problemske situacije; društvena odgovornost
Hrčak ID:
136518
URI
Datum izdavanja:
23.12.2014.
Posjeta: 1.847 *