Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.291 Kb

str. 181-199

preuzimanja: 1.493

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 738 Kb

str. 199-199

preuzimanja: 781

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 301 Kb

str. 200-200

preuzimanja: 271

citiraj


Sažetak

Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi: Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikuluma s pedagogijskoga znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem biti spora između Wenigerove teorije nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem Johnsonova shvaćanja o tom pitanju u sklopu kurikularne tradicije i Klafkijeva shvaćanja unutar didaktičke tradicije, isticanjem doprinosa tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja na tom području (primjerice, Schottova istraživanja) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijskih shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravnoteženije utemeljenje reformi (sadržaja) obrazovanja na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitimiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polaznu točku te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Naime, sadržaj odgoja i obrazovanja jedan je od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti.

Ključne riječi

struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave; kurikulum i didaktika; obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja; logička “plodnost”; revizije sadržaja kurikuluma; uravnoteženije reforme obrazovanja; pedagogijsko stajalište glede strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave

Hrčak ID:

139249

URI

https://hrcak.srce.hr/139249

Datum izdavanja:

20.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.443 *