Skip to the main content

Original scientific paper

Komorbiditet poremećaja ponašanja učenika

Siniša Opić ; Srednja škola Novska


Full text: croatian pdf 996 Kb

page 109-120

downloads: 1.007

cite

Full text: english pdf 775 Kb

page 121-121

downloads: 167

cite

Full text: german pdf 493 Kb

page 122-122

downloads: 155

cite


Abstract

Fenomenologija poremećaja ponašanja pokazuje da postoji široka lepeza manifestacijskih oblika. Tako su neki učenici fizički ili verbalno agresivni, prkosni, nametljivi, nezainteresirani ili su pak povučeni, potišteni i sl. Najčešće se učenik ističe određenim ponašanjem koje je dominantno i čini najveći problem u radu s njim i u odnosima sa zajednicom. Međutim, često se uz to ponašanje očituju i određena druga ponašanja, koja su također uočljiva. Riječ je o komorbiditetu, odnosno o očitovanju više oblika poremećaja ponašanja istog učenika. Navedeni pojam preuzet je iz srodnih znanosti koje proučavaju utjecaj i posljedice tog fenomena. Proučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja unutar pedagogije ima ulogu u izučavanju pedagoške trihotomije (fenomenologije, etiologije i pedagoške prevencije). Komorbiditet oblika poremećaja ponašanja posebice je važan sa stajališta provedbe specifičnih mjera pedagoške prevencije za određeni oblik/oblike ponašanja. Tako se često pod manifestiranim oblikom ponašanja krije cijela lepeza ostalih oblika koji podrazumijevaju određeni preventivni specifikum. Upravo izučavanje komorbiditeta oblika poremećaja ponašanja fenomenološki opisuje problem u cjelini, daje etiološki uvid te usmjerava pedagošku prevenciju na manifestacijske oblike ponašanja. Rezultati ovog rada idu u prilog tomu.

Keywords

komorbiditet; aktivni i pasivni oblici poremećaja ponašanja; pedagoška prevencija; ambivalentno ponašanje

Hrčak ID:

139251

URI

https://hrcak.srce.hr/139251

Publication date:

20.12.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.439 *