Prethodno priopćenje
POTICANJE DEMOKRATSKE SPREMNOSTI KAKO BI SE SPRIJEČILO NEPRIJATELJSTVO USMJERENO PREMA MANJINSKIM SKUPINAMA U NORVEŠKIM ŠKOLAMA
Claudia Lenz
; The European Wergeland Centre
Peder Nustad
; The Center for The Studies of Holocaust and Religious Minorities
Sažetak
U ovom radu predstavljen je konceptualni okvir norveškog projekta kojemu je cilj suzbijanje rasizma, antisemitizma i drugih oblika neprijateljstava usmjerenih prema manjinskim skupinama, kroz obrazovanje u nižim razredima srednje škole. Projekt pod naslovom “Demokratskom spremnošću protiv rasizma i antisemtizma” (“Democratic preparedness against Racism and Anti-Semitism” – Dembra) kombinira elemente stručnog usavršavanja nastavnika i razvoj škola.
U projektu se koristilo uvidima iz međunarodnih istraživanja o neprijateljstvu usmjerenom prema skupinama (Zick et.al 2008, 2011), prema kojima će ljudi koji se osjećaju marginalizirano, isključeno i lišeno mogućnosti u društvu najvjerojatnije zadržati negativne stavove o jednoj ili nekoliko manjinskih skupina. Predrasude prema manjinama, osjećaj ugroženosti njihovom blizinom i protudemokratski stavovi, čini se, idu ruku pod ruku.
Posljedica toga je da se pristup prema prevenciji neprijateljstva usmjerenog prema manjinskim skupinama kroz obrazovanje fokusira na razvoj inkluzivnog školskog okruženja, kao i na poticanje kritičkog razmišljanja, raspravu i aktivno sudjelovanje u demokratskim i različitim okruženjima.
Ovaj rad opisuje cjelokupni školski pristup primijenjen u projektu, kombinirajući fokus na nastavnu praksu, školsku upravu i kulturu, koji se moraju razvijati u pojedinačnom kontekstu svake škole. Temeljeno na ovim principima, u trogodišnjem projektu radilo se s učiteljima i voditeljima 11 norveških škola.
U radu se mogu vidjeti konkretni primjeri kako su pojedine škole implementirale aktivnosti povezane s različitostima, predrasudama i negativnim stavovima prema određenim manjinama.
Koristeći se povratnim informacijama dobivenim od učitelja, razmotrit ćemo pozitivan utjecaj koji je projekt ostvario na učitelje škola koje su sudjelovale u njemu.
Ključne riječi
demokracija; kritičko mišljenje; nastavnici; predrasude
Hrčak ID:
148328
URI
Datum izdavanja:
10.11.2015.
Posjeta: 1.515 *