Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol52no206
Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma
Marija Geiger Zeman
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Zdenko Zeman
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
Akt potrošnje je postao identitetska strategija koju je moguće propitivati iz rodne perspektive. Razmatranjem konzumerizma kroz rodnu optiku postaje evidentno da je kapitalizam, manipulirajući tradicionalnim rodnim predodžbama, utjecao na kreiranje mitologije potrošnje kao genuino ženstvene prakse. Od sredine 1960-ih kapitalizam eksploatira i komodificira feminističke ideje pri čemu se njihov subverzivni potencijal posve otupljuje. U popularnoj kulturi uporno ustrajava predodžba da se iskustvena i hedonistička potrošnja smatra genuino “ženstvenom” aktivnošću, dok se proizvodnja tretira kao “muževna” praksa. Važnu ulogu u podržavanju te orodovljene mitologije konzumerizma ima postfeministička popularna kultura. Na primjerima četiri filma (i jedne televizijske serije) nastala na temelju romana koji žanrovski spadaju u takozvani chick lit, ukazuje se na unutarnje kontradikcije i ambivalencije postfeminizma koji podržava tradicionalne rodne predodžbe o iracionalnoj potrošačici, a ženska prava i emancipaciju svodi na konzumeristički izbor i potrošnju.
Ključne riječi
kapitalizam; proizvodnja; potrošnja; konzumerizam; ženstvenost; feminizam; postfeministički senzibiliteti; chick lit; chick flicks
Hrčak ID:
149476
URI
Datum izdavanja:
14.12.2015.
Posjeta: 2.973 *