Market-Tržište, Vol. 27 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
Analiziranje pozicioniranja glazbenih usluga putem kvalitativnog istraživanja
Manuel Cuadrado
; University of Valencia, Valencia, SPAIN
María José Miquel
; University of Valencia, Valencia, SPAIN
Juan D. Montoro
; University of Valencia, Valencia, SPAIN
Sažetak
Informacijske tehnologije stvaraju nove načine distribucije i konzumiranja glazbe, pretežno od strane mladih, po pitanju i proizvoda i usluga. Kod proizvoda događa se dramatična promjena od tradicionalnih načina kupovine i slušanja glazbe prema novim digitalnim platformama. Isto se tako razvijaju i glazbene usluge. Tako tijekom proteklih nekoliko godina koncerti žive glazbe gube publiku, isto kao i radio postaje,a u korist digitalnih platformi za slušanje glazbe. Zbog te smo pojave proveli eksplorativno istraživanje kako bi analizirali percepcije svih tih usluga, i tradicionalnih i novih. Konkretno, želimo istražiti procjene mladih o tri najrelevantnije kategorije glazbenih usluga: radio postaja, digitalnih platformi za slušanje glazbe i pop rock-festivala. U tu svrhu koristili smo projektivne tehnike slikovnih asocijacija za prikupljanje informacija. Populacija u istraživanju bili su pojedinci u dobi od 18 do 25 godina. Nakon korištenja analize sadržaja,rezultati su bili slabi uslijed spontanog prisjećanja. Stoga smo ponovili istraživanje na više fokusiran način. Tako prikupljene informacije omogućile su nam da saznamo ne samo kako su te organizacije pozicionirane, već smo tako dobili i popis opisnih karakteristika za korištenje u sljedećem deskriptivnom istraživanju.
Ključne riječi
usluge; glazba; kvalitativno istraživanje; projektivne tehnike; analiza sadržaja
Hrčak ID:
151325
URI
Datum izdavanja:
29.12.2015.
Posjeta: 2.668 *