Izvorni znanstveni članak
Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima
Iva Bubalo
Margareta Jelić
orcid.org/0000-0002-2478-0756
; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Ivana Lučića 3
Sažetak
Reprezentacija žena u medijima visoko je stereotipna te su žene podzastu-pljene i neravnopravno prikazane u odnosu na muškarce. Cilj ovoga is-traživanja je ispitati kako učenici na kraju srednjoškolskog obrazovanja doživljavaju reprezentaciju žena u medijima te što su odrednice njihovog stava. U istraživanju je sudjelovalo 280 zagrebačkih maturanata/ica, a ispitani su osnovni socio-demografski podatci, percepcija pristranog pri-kaza žena u medijima, slaganje s načinom prikaza žena u medijima, sta-vovi prema rodnim ulogama za adolescente/ice i rodne uloge u adoles-cenciji. Istraživanje je pokazalo da se mladići i djevojke umjereno slažu s načinom prikaza žena u medijima pri čemu djevojke u nešto manjoj mjeri. Kod djevojaka, odrednice slaganja s načinom na koji su žene u medijima prikazane su manje izražena percepcija neravnopravnosti prikaza i pod-zastupljenosti žena u medijima, a kod mladića manje izražena percepcija stereotipnog prikaza izgleda, osobina i uloga žena te maskulina rodna uloga. Dobiveni rezultati upućuju na važnost usmjeravanja pažnje učeni-ka na rodnu problematiku u svrhu razvoja kritičke osviještenosti spram medijskih sadržaja.
Ključne riječi
femininost; maskulinost; percepcija prikaza žena u medijima; re-prezentacija žena u medijima; stav prema rodnim ulogama
Hrčak ID:
152483
URI
Datum izdavanja:
5.2.2016.
Posjeta: 2.193 *