Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.2016.01.852

Unaprijeđeno upravljanje momentom visokobrzinskog pogona s asinkronim motorom bez mjerenja brzine

Petar R. Matić ; University of Banja Luka, Faculty of Electrical Engineering, 5 Patre, 78 000 Banja Luka, RS Bosnia and Herzegovina
Aleksandar Ž. Rakić orcid id orcid.org/0000-0002-3682-1754 ; University of Belgrade, School of Electrical Engineering, Bulevar Kralja Aleksandra 73, 11 000 Belgrade, Serbia
Darko P. Marčetić ; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg D. Obradovica 4, 21 000 Novi Sad, Serbia
Slobodan N. Vukosavić ; University of Belgrade, School of Electrical Engineering, Bulevar Kralja Aleksandra 73, 11 000 Belgrade, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 1.312 Kb

str. 443-453

preuzimanja: 723

citiraj


Sažetak

U radu je predstavljena unaprijeđena shema upravljanja za pogon visokobrzinskog asinkronog motora bez mjerenja brzine. Predloženi postupak zamjenjuje vektorsko upravljanje upravljačkom strukturom s upravljanjem kutom napona u slabljenju polja. Predložena shema koristi maksimalni raspoloživi napon invertora, eliminira dobro poznate probleme strujno reguliranih pogona u uvjetima s nedovoljnom rezervom napona i eliminira utjecaj greške u estimaciji brzine na dostignutu razinu toka. Algoritam koristi sličnu kontrolu klizanja kao i vektorsko upravljanje, ali bez tipičnog vanjskog zadavanja toka u slabljenju polja, pružajući brz i dobro prigušen odziv momenta čak i u slučaju greške u estimaciji brzine. Eksperimenti izvedeni na velikoj brzini vrtnje potvrđuju učinkovitost predložene regulacije momenta, gladak prijelaz iz baznog područja brzine u slabljenje polja, vrhunske dinamičke performanse upravljanja kutom napona i robusnost na pogrešku u estimiranoj brzini vrtnje.

Ključne riječi

Visokobrzinski asinnkroni motor; Upravljanje momentom; Kontrola kuta napona

Hrčak ID:

154033

URI

https://hrcak.srce.hr/154033

Datum izdavanja:

19.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.413 *