Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.2016.01.880

Predviđanje odljeva utjecajnih mobilnih pretplatnika korištenjem značajki niske razine

Uroš Droftina ; Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, Slovenia
Mitja Štular ; Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, Slovenia
Andrej Košir ; Faculty of Electrical Engineering, University of Ljubljana, Tržaška 25, 1000 Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 954 Kb

str. 522-534

preuzimanja: 730

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina, predviđanje odljeva korisnika jedna je on važnijih tema među pružateljima telekomunikacijskih usluga. Među odlazećim korisnicima, oni najutjecajniji zaslužuju posebnu pažnju, jer njihov odljev može okinuti i odljev sljedbenika. Cilj ovog članka je pronalazak dobrih prediktora utjecaja odljeva na mobilne uslužne mreže. U tu svrhu, razvijena je metoda za njihovu identifikaciju među 74 potencijalna kandidata. Identificirani prediktori su potom korišteni za konačnu izgradnju modela predviđanja odljeva korisnika. Znatno bolji rezultati ostvaruju se kada se koristi predloženi model u kombinaciji s klasičnim modelom, nego kada se klasični model koristi zasebno. štoviše, kombiniranim predviđanjem izdvojeni utjecajni korisnici imaju veći broj sljedbenika. Uspješno zadržavanje predviđenog odljeva moglo bi uvelike utjecati na njegovo smanjenje, pošto bi samim time spriječilo i odljev sljedbenika.

Ključne riječi

predviđanje odljeva; utjecaj korisnika; društvena mreža; slabi referentni podaci; model utjecaja odljeva

Hrčak ID:

154041

URI

https://hrcak.srce.hr/154041

Datum izdavanja:

19.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.425 *