Revija za sociologiju, Vol. 13 No. 1-4, 1983.
Stručni rad
Čikaška škola u urbanoj sociologiji
Vesna Popovski
; Institut za društvena istraživanja, Zagreb
Sažetak
Čikaška škola urbane sociologije gotovo sve probleme društvenog života promatra isključivo kao urbane, veže ih uz prostor, pa se onda prostor javlja kao nezavisna i objašnjavajuća varijabla.
Predmet koji je ponajviše zaokupljao pažnju je »osobna i socijalna dezorganizacija«, koja nije isključivo predmet socijalne patologije, već se treba promatrati i s aspekta »socijalne reorganizacije«.
Proces koji je najznačajniji za razumijevanje brzog rasta grada je prostorna pokretljivost. O socijalnoj pokretljivosti puno se rjeđe govorilo.
Unutar čikaške škole ljudska je ekologija doživjela snažan razvoj, pošto leži u osnovi klasične teorije grada koja ekološkim obrascem tumači probleme društvenog života.
Čikaška škola afirmira kvalitativnu metodologiju. Zato posebno njeguje metodu sudjelujućeg promatranja. Naglašava potrebu neposrednog kontakta s ispitanicima, budući da ju zanima zapažanje i interpretacija određene situacije od strane ispitanika. Kvantitativne tehnike se ne zanemaruju, ali služe kao pomoćne, barem u prvom periodu razvoja škole.
Ključne riječi
Hrčak ID:
155854
URI
Datum izdavanja:
31.12.1983.
Posjeta: 6.076 *