Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32728/tab.13.1.2015.01

Fragmenti pulskoga profesorovanja

Vesna Požgaj Hadži


Puni tekst: hrvatski pdf 477 Kb

str. 13-26

preuzimanja: 727

citiraj


Sažetak

Od 1997./98. do 2009./10. godine predavala sam kao vanjska suradnica na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta današnjega Odjela za humanističke znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli Metodiku nastave hrvatskoga jezika i Stilistiku hrvatskoga jezika. Kako je cilj rada ocrtati fragmente pulskoga profesorovanja, u radu se isprepleće esejistički dio sa znanstveno-stručnim. U esejističkom dijelu riječ je o mojim i studentskim sjećanjima na to razdoblje, a u znanstveno-stručnom dijelu prikazuju se teme iz metodike i stilistike hrvatskoga jezika te načini kako su one bile predstavljene studentima u sklopu predavanja i seminara. Povezujući teoriju s praksom unutar jednoga kolegija, ali i interdisciplinarno, naglašava se upotreba raznolikih metoda u sklopu različitih metodičkih sustava.
Kada je riječ o metodici jezika, posebna se pozornost posvećuje motivaciji studenata za poučavanje i učenje hrvatskoga jezika i književnosti te ulozi učitelja/nastavnika u današnjem društvu. Što se stilistike tiče, studente se upućuje na metodologiju istraživanja jezika koji nas okružuje, ali i na kritički pristup jeziku. Daju se primjeri koncepata seminara studenata, predstavljaju se rezultati njihova istraživanja jezika u različitim tipovima tekstova i različitim funkcionalnim stilovima (od medijskoga do razgovornoga). Takvim načinom rada studenti produbljuju stručne spoznaje o pojedinoj temi, svladavaju pisanje znanstvenih radova i usavršavaju tehniku usmenoga predstavljanja seminara. Zaključuje se da su rezultati istraživanja komunikacijskih uloga jezika na tragu kritičke analize diskursa, pri čemu se posebno naglašava proaktivna pozicija autora teksta.

Ključne riječi

Hrvatski jezik; metodika; učitelj/nastavnik; stilistika; kritički pristup jeziku

Hrčak ID:

158051

URI

https://hrcak.srce.hr/158051

Datum izdavanja:

17.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.926 *