Market-Tržište, Vol. 28 No. 1, 2016.
Prethodno priopćenje
Kontrolirani eksperiment stope otvaranja u marketinškim kampanjama putem e-pošte
Antun Biloš
orcid.org/0000-0003-1676-5959
; Faculty of Economics, University of Osijek
Davorin Turkalj
; Faculty of Economics, University of Osijek
Ivan Kelić
orcid.org/0000-0002-3172-1682
; Faculty of Economics, University of Osijek
Sažetak
Svrha – Glavna svrha ovoga rada jest testiranje metodologije kontroliranoga eksperimenta (A/B split) na marketinškim kampanjama putem e-pošte na B2C tržištu.
Metodološki pristup – Marketinške tehnike putem e-pošte činile su značajnu cjelinu metodologije e-marketinga od ranih internetskih dana sredine devedesetih godina prošloga stoljeća. Od samih početaka primjene interneta u poslovne svrhe e-pošta bila je jedna od najčešće korištenih komunikacijskih tehnika na B2B, ali i na B2C tržištima. Uslijed značajne količine neželjene pošte i jačanja internetskog komunikacijskog zagušenja, neki su počeli sumnjati u njezinu uporabnu vrijednost kao marketinškog komunikacijskog kanala, dok su drugi počeli raditi na usavršavanju same komunikacijske poruke. Uložen je napor da bi se usavršila kvaliteta poruke i bolje razumijevanje onoga što očekuju korisnici. Jedna od najčešće korištenih tehnika testiranja pojedinačnih elemenata poruke e-pošte jest kontrolirani eksperiment.
Rezultati i implikacije – Ovaj rad proučava nekoliko kontroliranih eksperimenata na specifičnom B2C tržištu u Republici Hrvatskoj. U radu je istraženo korisničko ponašanje na bazi nekoliko elemenata newslettera poput vremena slanja, dana slanja, imena pošiljatelja i teme poruke. Uz pomoć specijaliziranog softvera MailChimp testirana je razina otvaranja poruke, razina klikova na poveznice unutar poruke i nekoliko dodatnih pokazatelja. Korišten je N – 1 dvostruki proporcijski test koristeći prilagođeni Waldov interval pouzdanosti oko razlike u proporcijama za usporedbu stope otvaranja u kontroliranom eksperimentu između grupa.
Ograničenja – Kontrolirani eksperimenti (A/B split testovi) pokazali su značajan potencijal za mjerenje ponašanja i preferencija pretplatnika, iako nekoliko evidentnih ograničenja (opseg seta podataka, poteškoće kod usporedbe) označavaju jasnu potrebu za standardizacijom na upravljačkoj i znanstvenoj razini.
Doprinos – Rad pruža ažuran pregled literature efektivnosti marketinga putem e-pošte, opisuje i testira metodologiju i metriku mjerenja kampanja putem e-pošte i upućuje na nekoliko značajnih smjernica za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
kontrolirani eksperiment; A/B split test; marketinške kampanje putem e-pošte,; newsletter
Hrčak ID:
160384
URI
Datum izdavanja:
28.6.2016.
Posjeta: 5.604 *