Market-Tržište, Vol. 28 No. 1, 2016.
Prethodno priopćenje
Istraživanje važnosti zemlje podrijetla iz perspektive potrošača u istraživačkom kontekstu Bosne i Hercegovine
Marija Čutura
orcid.org/0000-0001-5228-9051
; Faculty of Economics, University of Mostar
Katerina Malić Bandur
; Faculty of Economics, University of Mostar
Sažetak
Svrha – Svrha ovoga rada jest utvrditi važnost zemlje podrijetla u kupovnom procesu različitih kategorija potrošačkih dobara na tržištu Bosne i Hercegovine (BiH).
Metodološki pristup – Rad je zasnovan na rezultatima anketnog ispitivanja na reprezentativnom uzorku potrošača u BiH. Analiza sadrži nekoliko razina,a to su: utvrđivanje važnosti zemlje podrijetla za potrošače; utvrđivanje stupnja upoznatosti potrošača sa zemljom podrijetla; utvrđivanje utjecaja potrošačkog etnocentrizma na razinu važnosti zemlje podrijetla.
Rezultati i implikacije – Analizom varijance (ANOVA) i T-testom parova utvrđeno je kako važnost zemlje podrijetla sa stajališta potrošača varira u ovisnosti o razmatranoj kategoriji proizvoda. Rezultati regresijske analize pokazali su da u kupovnom procesu potrošački etnocentrizam značajno utječe na razinu važnosti zemlje podrijetla. Rezultati doprinose tezi kako ona ima dijagnostičku vrijednost za potrošača u kupovnom procesu i prema tome može biti korištena kao marketinški alat doprinoseći boljem prihvaćanju i pozicioniranju proizvoda.
Ograničenja – Rad ima ograničen doseg zbog činjenice da je istraživanje provedeno na jednome tržištu, kao i zbog ograničenog raspona razmatranih kategorija proizvoda. Buduća istraživanja trebaju razmotriti veći raspon kategorija proizvoda kao i kroskulturni istraživački pristup kako bi utvrdili utjecaj COO na ukupni kupovni proces.
Doprinos – Rad predstavlja integrativni pristup fenomenu zemlje podrijetla koji uključuje potrošački etnocentrizam, karakteristike proizvoda i perspektivu potrošača s obzirom na važnost zemlje podrijetla te njezino prepoznavanje u kupovnom procesu.
Ključne riječi
zemlja podrijetla; studije zemlje podrijetla; utjecaj zemlje podrijetla; karakteristike proizvoda; kategorije proizvoda
Hrčak ID:
160390
URI
Datum izdavanja:
28.6.2016.
Posjeta: 2.041 *