Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.032

Metode mentoriranja prvostupnica sestrinstva

Slađana Režić orcid id orcid.org/0000-0002-2360-8508 ; Klinički bolnički centar Zagreb, Klinika za plućne bolesti Jordanovac, Intenzivna skrb, Jordanovac 104, 10000 Zagreb,Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 458 Kb

verzije

str. 140-143

preuzimanja: 776

citiraj


Sažetak

Mentorstvo je kompleksan, interaktivan proces koji se odvija između pojedinaca različite razine iskustva i stručnosti, u kojem stručnjak (mentor) daje potporu kolegi ili kolegici (mentorirani) s ciljem povećanja učinkovitosti i stupnja kvalitete osobnog rada, profesionalnog napredovanja i doprinosa kvaliteti ustanove u kojoj radi. Mentori mogu imati različite stilove mentoriranja koji se prepoznaju kao: opušteni stil, stil aktivnog slušanja, stil propisivanja, stil savjetnika te stil suradnje. U dostupnoj literaturi nema istraživanja o stilovima mentorstva u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara/tehničara prvostupnica.
Cilj: Cilj rada bio je ispitati stilove mentoriranja u profesionalnom osposobljavanju medicinskih sestara/tehničara prvostupnica i prvostupnika te utvrditi povezanost stila s obilježjima mentora prema njihovoj stručnoj spremi, mjestu rada, godinama radnog iskustva te godini na kojoj mentorira kolegicu ili kolegu u zdravstvenoj ustanovi.
Ispitanici i metode: Ispitana su 62 mentora medicinskih sestara prvostupnica koje je imenovalo Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu kao podršku njihovom profesionalnom razvoju u zdravstvenim ustanovama na početku karijere. Instrument je bila validirana anketa (engl. MINT Mentoring Styles).
Rezultati: Rezultati pokazuju da najveći broj mentora (34 ispitanika-mentora) u svom radu koristi stil suradnje, zatim stil savjetnika (16), stil aktivnog slušanja (2), dok niti jedan mentor ne rabi opušteni stil. Nije utvrđena statistički značajna razlika (p<0,05) u povezanosti stila mentoriranja i dužine radnog staža mentora te godine na kojoj su mentor i mentorirana medicinska sestra/tehničar surađivali. Međutim, utvrđena je značajna razlika s obzirom na stručnu spremu mentora te mjesto rada.Mentori medicinskih sestara/tehničara sa završenom
preddiplomskom edukacijom imaju višu razinu stila savjetnika i stila suradnje u odnosu na mentore medicinskih sestara/tehničara sa završenim diplomskim
studijem. Nadalje, mentori koji rade na bolničkim odjelima i u primarnoj zaštiti imaju više razine stila suradnje negoli mentori u intenzivnoj skrbi.
Zaključak: Formalno imenovani mentori imaju različite stilove mentoriranja te je važno osvijestiti osobni mentorski stil kao preduvjet učinkovitog rada s mladima u procesu profesionalnog osposobljavanja. Na području mentorskog rada u zdravstvenoj djelatnosti potrebna su daljnja istraživanja kao osnova za izradu formalnog programa edukacije budućih mentora.

Ključne riječi

stilovi mentoriranja; sestrinstvo; mentor

Hrčak ID:

161083

URI

https://hrcak.srce.hr/161083

Datum izdavanja:

1.7.2016.

Posjeta: 2.069 *