Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Lingvistička složenost u kasnom jezičnom razvoju: reformuliranje odnosnih rečenica

Jelena Kuvač Kraljević orcid id orcid.org/0000-0003-1452-0851 ; Edukacijsko–rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Tomislava Bošnjak Botica ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Kristina Vujnović Malivuk ; Poslijediplomski znanstveni studij Jezik i kognitivna neuroznanost, Filozofski fakultet u Zagrebu
Paulina Pinjušić


Puni tekst: engleski pdf 280 Kb

str. 27-42

preuzimanja: 498

citiraj


Sažetak

Rad je usmjeren na sintaktički razvoj u razdoblju kasnoga jezičnog razvoja, tj. nakon
šeste godine u okviru reformulacijskoga pristupa. Reformulacija je teorijski pristup koji teži
rasvjetljavanju pitanja kako djeca transformiraju iskaze kojima su izložena u svojemu ulaznom
jeziku u iskaze koje sama proizvode. U ovome radu analizira se reformulacija odnosnih rečenica
primjenom metode prepričavanja priče. Ukupno je bilo uključeno 90 djece iz triju dobnih skupina:
6, 10 i 14 godina.
Uz kvantitativnu analizu, odnosno frekvenciju reformulacije odnosnih rečenica, provedena je i
kvalitativna analiza s obzirom na vrstu provedene refromulacijske procedure. Rezultati pokazuju
da djeca u dobi od 10 i 14 godina reformuliraju značajno više odnosnih rečenica odnosnom
rečenicom nego djeca u dobi od šest godina. Iste dobne skupine proizvele su i više semantički
podudarnih parafraza, što upućuje na napredovanje u njihovoj sposobnosti usklađivanja semantike
i sintakse u konstrukcijama odnosnih rečenica.

Ključne riječi

reformulacijski pristup; reformulacijske procedure; odnosne rečenice; sintaktički razvoj; kasni jezični razvoj

Hrčak ID:

161876

URI

https://hrcak.srce.hr/161876

Datum izdavanja:

15.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.015 *