Izvorni znanstveni članak
POTIČU LI UDŽBENICI ZA RANO UČENJE STRANOG JEZIKA RAZVOJ STRATEGIJA UČENJA VOKABULARA?
Marija Andraka
orcid.org/0000-0002-7349-7252
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ankica Jurković
; Osnovna škola ”Braća Seljan”, Karlovac, Hrvatska
Sažetak
Dosadašnja istraživanja strategija učenja vokabulara bavila su se među ostalim organizacijom mentalnog leksikona kod učenika, pitanjima zašto se neke riječi uče lakše od drugih te otkrivanjem strategija kojima se učenici služe pri učenju vokabulara. Cilj ovog rada bio je istražiti sadrže li udžbenici za rano učenje stranoga jezika koji se rabe u hrvatskim osnovnim školama aktivnosti koje potiču učenike na primjenu strategija učenja vokabulara te postoji li razlika u količini i vrstama tih strategija ako se usporede udžbenici za učenje engleskog jezika u prvom razredu osnovne škole s onima u četvrtom razredu. Rezultati su pokazali da suvremeni udžbenici za rano učenje engleskog jezika sadrže određeni udio takvih aktivnosti. Rezultati upućuju na to da se autori udžbenika oslanjaju na učitelja stranog jezika kao glavnog posrednika strategija, što navodi na zaključak da je učiteljeva kompetencija u tom procesu presudna. Drugi je značajan čimbenik pri odabiru i primjeni strategija učenja vokabulara učenička individualnost, a dobiveni su rezultati indikativni za potrebu sinergije svih triju čimbenika – udžbenika, učitelja i učenika – da bi se postigla što veća uspješnost u učenju vokabulara.
Ključne riječi
rano učenje engleskog jezika; udžbenik engleskog kao stranog jezika; strategije učenja vokabulara; učitelj stranog jezika
Hrčak ID:
164854
URI
Datum izdavanja:
26.7.2016.
Posjeta: 2.950 *