Izvorni znanstveni članak
GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA
Sabina Vidulin
; Muzička akademija u Puli; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli; Pula, Republika Hrvatska
Sažetak
Predškolske ustanove svojim su programom i odgojno-obrazovnim područjima orijentirane na cjelovit razvoj djetetove osobnosti. Na taj razvoj bitan utjecaj imaju kreativne aktivnosti bliske umjetničkom izrazu. Njima se omogućavaju opažajno i doživljajno izražavanje, a utječu i na spoznajni, emocionalni i socijalni status djece. Glazbene aktivnosti ostvaruju se pjevanjem i sviranjem, slušanjem glazbe, izražavanjem i stvaranjem, istraživanjem i pokretom. Na koji se način one provode u praksi i koji su rezultati u razvoju glazbenih vještina djece, ovisi i o kompetencijama odgojiteljica. Istraživanju kojemu je jedan od zadataka bio utvrditi glazbene kompetencije odgojiteljica, primarni je cilj bio istražiti na koji se način provodi glazbeni odgoj u predškolskim ustanovama. Provedeno je tijekom 2014. i 2015. godine, na uzorku od osamdeset odgojiteljica iz Istarske županije. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje preduvjeti za realizaciju glazbenih aktivnosti, ali ukazuju i na problematiku vezanu uz pitanje razvoja glazbenih vještina djece u odnosu na glazbene kompetencije odgojiteljica. Jedan od načina poboljšanja njihovih kompetencija jesu pozorno osmišljeni stručni seminari iz metodičkog i umjetničkog područja glazbe, koji bi bili sastavni dio cjeloživotnog obrazovanja. Rezultati seminara trebaju se ogledati u većoj sigurnosti odgojiteljica u izvođenju glazbe, boljem poznavanju glazbenih djela te unaprjeđivanju metodičkih vještina. To će omogućiti veće zadovoljstvo u pripremi i realizaciji glazbene aktivnosti, a njihova stručnost utjecat će na kvalitetan rani glazbeni odgoj djece, što je temelj za uspješan razvoj glazbenih sposobnosti.
Ključne riječi
djeca; glazbene aktivnosti; glazbeni razvoj; kompetencije; odgojiteljice; predškolske ustanove
Hrčak ID:
165136
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 6.853 *