Stručni rad
Poticanje problemsko-stvaralačkog i suradničkog učenja u nastavi književnosti u osnovnoj školi
Sabina Grabar
; Zgornja Polskava, Sovenija
Sažetak
Suvremena nastava književnosti temelji se na komunikaciji između čitatelja (učenika), pročitanoga teksta i učitelja. Puna je izazova i za učenike, ali i za učitelje jer zahtijeva promišljanje i kritičko prihvaćanje literarnih tekstova, a potiče i dječju maštu te kreativnost. Recepcijska didaktika književnosti naglašava da uspješnost nastave ovisi o uvažavanju čitateljevih očekivanja i zato je bitno da učitelji poznaju čitalačke navike učenika i njihovo zanimanje te da to kod planiranja rada pokušaju što više uzeti u obzir. Za postizanje ciljeva nije bitno samo ono što radimo, nego i kako to radimo. Problemsko-stvaralačka nastava književnosti učiteljima pruža brojne mogućnosti za individualizaciju i diferencijaciju nastave, primjenu različitih metoda rada koje zahtijevaju učenikovu aktivnu ulogu i suradnički rad, povezivanje i primjenu znanja, potiču kritičko mišljenje te vode prema produbljenom razumijevanju književnosti. U prilogu sam predstavila nastavne sate koje sam održala u devetom (zadnjem) razredu osnovne škole u nastavi književnosti, a svi se temelje na metodama problemsko-stvaralačke nastave (na razmišljanju o književnom problemu prema De Bonovoj metodi šest šešira i na suradničkom radu; kada učenik postane učitelj; na problemsko-stvaralačkoj obradi lektire: Priče iz Shakespearea). Prikazane metode učenici su vrlo dobro prihvatili, svi su bili aktivni sudionici u nastavi, a uspješno su ostvareni i nastavni ciljevi.
Ključne riječi
aktivni učenici; čitalačka motivacija; komunikacijska nastava; kritičko mišljenje; problemsko-stvaralačka nastava; suradničko učenje
Hrčak ID:
165149
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 3.190 *